مدارس کانادایی و دانش آموزان ایرانی

مدارس کانادایی و دانش آموزان ایرانی

فریبا صحرایی

این برنامه را اینجا بشنوید

تفاوت اساسی بین دو سیستم آموزشی ایران و کانادا امری بدیهی است. این اختلاف علاوه بر ندانستن زبان انگلیسی برای تازه واردین و نا آشنایی با نحوه درس خواندن بارها دانش اموزان ایرانی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. Kanada Dil Okulu

نسرین جوانفر کارشناس آموزشی و مشاور آموزش و پرورش منطقه یورک سیستم آوزشی کانادا را سیستمی‌باز می‌داند که با هدف رشد خلاقیت دانش آموز و در نهایت افزودن بر دانش پیشینیان دانش آموزان را تربیت می‌کند و می‌گوید: دانش آموزان ایرانی وقتی وارد این سیستم می‌شوند با توجه به فشاری که خانواده ها روی آنها می‌گذارند و توقعاتی که از انها دارند، گاه دچار ناهنجاریهای رفتاری شدید می‌شوند و از نظر اجتماعی دچار مشکلاتی می‌شوند و خیلی راحت مشکلات قانونی در جامعه کانادایی پیدا می‌کنند .

وی می‌گوید: درهای دانشگاه و کالج ها همیشه در کانادا به روی بچه های ما باز است ولی اگر به دانش اموزی که تازه وارد این محیط شده فرصت لازم داده نشود و مرتب دانش آموز تحت فشار باشد ، ممکن است هیچ وقت به تحصیل ادامه ندهند.

این کارشناس مسایل آموزشی می‌افزاید: بچه‌هایی که مهاجرت می‌کنند و همه دلبستگی‌های خود را از داده‌اند ، به محض ورود به مدارس کانادایی تقریبا به دو گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه کسانی هستند که با توجه به محیط باز و آزاد مدارس اینجا دوران ماه عسل را آغاز می‌کنند و گروه دوم آنها هستند که از نظر روحی دچار آسیب‌های شدید می‌شوند بویژه کسانی که شاهد جدایی پدر و مادرانشان بعد از مهاجرت هستند.

گفتنی است خانواده های زیادی هستند که بعد از مهاجرت شاهد ناهنجاریهای رفتاری فرزندان هستند، از افت تحصیلی و خشونت گرایی و روی آوردن به الکل گرفته تا ترک تحصیل، افسردگی و ناراحتی های شدید روانی.

یوسف صابر - ایران - سیراف(بوشهر)
من به شخصه برای تمامی هموطنان عزیز خارج از کشور آرزوی موفقیت دارم بخصوص دانش آموزان عزیزکه مثل خودم دانش آموز هستند و از همین جا به تمامی کارشناسانی که تبحر خاصی در امر تحصیل و مشاوره دارند از همیاری به این دانش آموزان دریغ نکند که همه در برابر زکات علم جوابگو هستیم به امید سربلندی تمامی شما خوانندگان این مطلب که حداقل کمی برای این مشکل تامل کردند.امین یا رب العالمین
سه‌شنبه 22 آبان 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.