احمدی نژاد: تا ۴ سال دیگر بنزین صادر می کنیم

احمدی نژاد: تا 4 سال دیگر بنزین صادر می کنیم

دکتر محمود احمدی‌نژاد،‌ رییس‌جمهور کشورمان با حضور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت پرداخت. Go to fullsize image

 وی در این گفت‌وگو با ارائه آمار و ارقام از فعالیتهای اقتصادی دولت اظهار داشت: ما در امر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توانسته‌ایم به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کنیم و در این راستا قدم‌های رو به جلویی برداشته‌ایم.

احمدی‌نژاد در ابتدا به بحث درآمدهای نفتی و چگونگی برداشت دولت از این درآمدها اشاره کرد و گفت: طبق قانون بودجه ما اجازه داریم حدود ‌٢٩ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را برداشت کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این که با در نظر گرفتن ‌٢٩ میلیارد دلار درآمد نفتی که دولت اجازه‌ی برداشت آن را دارد، به هر ایرانی حدود ‌٣١ هزار و ‌٥٠٠ تومان در ماه می‌رسد که حدود ‌٤ هزار تومان آن به گازوییل اختصاص داده می‌شود گفت که با کسر این مقدار، به هر ایرانی حدود ‌٢٧ هزار تومان می‌رسد.

احمدی‌نژاد با بیان این که روزانه ‌٢ میلیون و ‌٤٠٠ هزار بشکه صادرات نفت داریم، اظهار داشت: روزانه حدود یک میلیون و ‌٦٠٠ هزار بشکه نیز مصرف داخلی ماست و حدود ‌٣٥٠ میلیون متر مکعب نیز مصرف گاز در کشور داریم.

وی گفت: با توجه به این آمار هر سال ده درصد مصرف نفت ما افزایش پیدا می‌کند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دولت قدم‌های زیادی در راستای کاهش وابستگی به درآمد نفتی برداشته، اظهار داشت: ما سعی کردیم آمار صادرات و وارداتمان را نزدیک به هم کنیم و در این راستا به موفقیت‌هایی نیز رسیده‌ایم.

رییس‌جمهور با انتقاد از برخی از افراد که به ارایه‌ی ارقام نادرست در مورد میزان صادرات و واردات کشور می‌پردازند، اظهار داشت: ما سعی کرده‌ایم در امر واردات بیشتر به واردکردن کالای واسطه‌ای بپردازیم و از واردکردن کالای مصرفی خودداری کنیم.

وی هم‌چنین با اعتقاد به این که دولت نهم در امر کارآفرینی موفق بوده افزود: ما در طول یکسال و نیم اخیر، دو میلیون شغل ایجاد کرده‌ایم.

احمدی‌نژاد هم‌چنین به سیاست دولت در راستای کاهش نرخ تورم اشاره کرد و گفت: در سال ‌٨٥ نرخ تورم نسبت به سال ‌٨٤، ‌٥/١درصد افزایش یافته که این امر مربوط به دلایلی چون افزایش کارهای عمرانی، افزایش قیمت جهانی و تحریک بازار برمی‌گردد. ما سعی داریم با تدابیر درست این نرخ را مهار کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این که برخی، از تریبون‌های رسمی سعی دارند آمار غیرواقعی ارایه دهند گفت: من در اینجا اعلام می‌کنم رشد اقتصادی ما در طول این مدت افزایش پیدا کرده و وابستگی ما به نفت نیز کاهش یافته است.

احمدی‌نژاد در ادامه به سیاست دولت در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و با بیان این که فساد بزرگ‌ترین آفت سرمایه‌گذاری است، گفت: ایران در حال حاضر جزو امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری است.

رییس‌جمهور همچنین به برنامه‌های دولت در راستای حل مشکل مسکن اشاره کرد و افزود: ما امید داریم با کمک خود مردم، جهشی را در تولید مسکن داشته باشیم. ما در سال ‌٨٤ و ‌٨٥، ‌دو میلیون واحد مسکونی ایجاد کرده‌ایم، در صورتی که در سال قبل آن ‌٦٠٠ الی ‌٧٠٠ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وی در ادامه به عزم دولت برای اجرایی‌کردن سیاست‌های اصل ‌٤٤ اشاره کرد و اظهار داشت: ما سعی داریم این سیاست را از طریق سهام عدالت و بورس اجرایی کنیم.

رییس‌جمهور همچنین به مساله سوخت و بنزین پرداخت و گفت: ان‌شاء‌الله تا سال ‌٩٠ با توجه به برنامه‌هایی که داریم، یکی از صادرکنندگان بنزین خواهیم بود.

وی هم‌چنین با بیان این که واگذاری سهام عدالت به معنای بازگرداندن درآمدهای نفتی به مردم است، ‌گفت: حدود ‌٨٠ درصد از سرمایه‌های دولت در راستای اجرایی شدن اصل ‌٤٤ باید واگذار شود که ‌٤٠درصد آن از طریق سهام عدالت واگذار می‌شود و امیدواریم روند ارایه‌ی سهام عدالت ظرف دو سال آینده تکمیل شود.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان این که برای اولین‌بار حدود ‌٢ میلیارد دلار صادرات کشاورزی داشته‌ایم، هم‌چنین گفت که دولت نهم با وارد کردن خودرو به این مقدار از خارج مخالف است.

وی به فعالیت‌های دولت در امر عمران نیز اشاره کرد و گفت: ما توانسته‌ایم در بخش سدسازی، بیست طرح را به پایان برسانیم و ‌١٠ میلیارد متر مکعب آب را به مجموعه‌ی آب‌های ذخیره شده اضافه کنیم. هم‌چنین حدود ‌٥ هزار مگاوات تولید برق‌ را افزایش داده‌ایم.

احمدی‌نژاد با بیان این که ما در امر مدرسه‌سازی نیز با یک جهش بزرگ مواجه بوده‌ایم و ساخت مدارس و نوسازی آنها نیز حدود ‌٣ برابر شده است، اظهار داشت: ما به دنبال تحول در زیرساختهای کشور هستیم.

رییس‌جمهور همچنین گفت: هیچ‌کس در دولت دنبال پنهان‌سازی نیست و هیچ کس حق‌ ندارد اشتباهات را پنهان کند.

 

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.