ادامه حملات هوایی اسرائیل به مراکز حماس

ادامه حملات هوایی اسرائیل به مراکز حماس

حملات هوایی اسرائیل به مراکز جنبش حماس و درگیری جناح های رقیب فلسطینی در غزه ادامه داشته و پادشاه اردن و یک مقام سازمان ملل در مورد شرایط منطقه هشدار داده اند.
حمله اسراییل به غزه
حملات اسرائیل به مراکز حماس در غزه ادامه داشته و تلفاتی بر جای گذاشته است

حملات هوایی اسرائیل به مراکز جنبش حماس در باریکه غزه که از روز پنجشنبه آغاز شده بود در ساعات اولیه بامداد روز جمعه، 18 مه، ادامه یافت و به گزارش منابع فلسطینی، در خلال جدیدترین دور این عملیات دست کم پنج نفر کشته شده اند.

روز گذشته نیز بمباران ساختمان های متعلق به حماس در غزه به کشته شدن شش فلسطینی و زخمی شدن دست کم سی نفر دیگر انجامید.

در جریان شش حمله هوایی اسرائیل در خلال دو روز اخیر، مناطقی از غزه از جمله یکی از مراکز امنیتی حماس و اتومبیل حامل یکی از اعضای این گروه هدف قرار گرفت که به کشته شدن وی منجر شد.

همچنین، نیروی زمینی اسرائیل یک واحد زرهی خود را به مرز مشترک غزه و اسرائیل اعزام داشته اما تاکید کرده است که در حال حاضر، قصد ورود به عمق باریکه غزه را ندارد.

دولت اسرائیل گفته است که حملات اخیر را به تلافی اقدام حماس در پرتاب موشک های دست ساز به سوی شهرک سدروت در داخل خاک اسرائیل به اجرا گذاشته است.

به گفته منابع اسرائیلی، در اثر اصابت موشک به چند ساختمان از جمله یک کارخانه، چند نفر زخمی شده اند.

روز سه شنبه، 15 مه، چهارده نفر در حمله مسلحانه به یک مرکز آموزشی فتح در نزدیکی مرز اسرائیل کشته شدند.

شبه نظامیان حماس ضمن متهم کردن اسرائیل به این اقدام، یکی از شهرک های داخل اسرائیل را هدف موشک دست ساز قرار دادند اما فتح شبه نظامیان حماس را مسئول قتل این چهار نفر معرفی کرد.

هشدار در باره اوضاع منطقه

با وجود حملات هوایی اسرائیل، درگیری بین شبه نظامیان حماس و فتح در روز پنجشنبه به شدت ادامه داشت و به نظر نمی رسد که این حملات باعث وحدت دو گروه رقیب فلسطینی شده باشد.

اصابت موشک فلسطینی به ساختمانی در اسرائیل
اسرائیل به تلافی موشک باری حماس غزه را بمباران کرده است


محمود عباس، رهبر فلسطینیان که قرار بود روز پنجشنبه برای تلاش در استقرار آتش بس بین این دو گروه به غزه سفر کند، این سفر را به تعویق انداخت.

برخی منابع فلسطینی گفته اند که علت تصمیم آقای عباس کشف توطئه ای توسط یکی از گروه های مسلح وابسته به حماس برای ترور وی هنگام سفر به غزه بوده است.

همزمان، یک مقام سازمان ملل متحد در مورد وخامت روز افزون اوضاع امنیتی در غزه هشدار داده است.

مایکل ویلیام، نماینده جدید سازمان ملل در امور خاورمیانه، در مصاحبه ای با یک روزنامه بریتانیایی گفته است که با ادامه و تشدید خشونت در غزه، اقدام برای مهار کردن بحران کنونی دشوار تر می شود.

در همانحال، ملک عبدالله، پادشاه اردن نیز نسبت به اوضاع منطقه اظهار نگرانی کرده است.

پادشاه اردن که در آستانه تشکیل یک همایش بین المللی در اردن برای بحث پیرامون شرایط اقتصادی و امنیتی خاورمیانه سخن می گفت افزود که اوضاع نابسامان منطقه پیشرفت به سوی صلح را دشوار کرده است.

وی در مصاحبه با یک روزنامه بریتانیایی از رهبران کشورهای مختلف خواست تا هر چه زودتر به طور جدی در مورد حل مساله خاورمیانه اقدام کنند.

اردن میزبانی اجلاس بین المللی اقتصاد خاورمیانه را برعهده دارد که از روز جمعه، 18 مه، با حضور کارشناسان اعزامی کشورهای مختلف و جمعی از بازرگانان به مدت سه روز نحوه خاتمه دادن به خشونت و تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی منطقه را بررسی می کنند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.