شیرین عبادی از هاله اسفندیاری دفاع خواهد کرد

شیرین عبادی از هاله اسفندیاری دفاع خواهد کرد

خبرگزاری ایسنا گزارش داد شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل از هاله اسفندیاری دانشگاهی ایرانی تبار تبعه امریکا که هشتم مه گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده است دفاع خواهد کرد.

محمد سیف زاده از اعضای کانون دفاع از حقوق بشر که مدیریت ان را عبادی برعهده دارد اعلام کرد شیرین عبادی به درخواست مادر هاله اسفندیاری ، عبدالفتاح سلطانی و من پذیرفته ایم از او دفاع کنیم .

سیف زاده افزود ما در نامه ای خواستار دیدار با اسفندیاری شدیم .

روز گذشته علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد اسفندیاری در زندان اوین در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد و اتهام او اقدام علیه امنیت ملی است .

هاله اسفندیاری که مدیریت برنامه تحقیقاتی مربوط به خاورمیانه در واشنگتن را بر عهده دارد هشتم مه در تهران بازداشت و در اوین که دران زندانیان سیاسی نگهداری می شوند زندانی شد.

محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود اسفندیاری شهروندی ایرانی است و طبیعی است در صورت ضرورت پرونده او را مقامات ذیصلاح مانند دیگر شهروندان ایرانی بررسی خواهند کرد.
ایران اصل تابعیت مضاعف را برای شهروندان خود به رسمیت نمی شناسد.

اسفندیاری که برای دیدار از مادر نود وسه ساله اش در اواخر سال دوهزار وشش به ایران امده است روز شنبه گذشته هدف حمله شدید روزنامه کیهان قرار گرفت که او را به جاسوسی برای دستگاه های اطلاعات اسرائیلی متهم کرد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه امریکا مقامات ایرانی گذرنامه های دو ایرانی دیگر را که انها نیز تابعیت امریکایی دارند از جمله فرناز عظیما خبرنگار زن رادیو فردا را توقیف کرده است .

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته خواستار ازادی اسفندیاری شد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.