موبایل اینترنتی امسال در کشور راه اندازی می‌شود

موبایل اینترنتی امسال در کشور راه اندازی می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار از راه‌اندازی سرویس دنیای پرسرعت تلفن همراه GPRS (موبایل اینترنتی) و بهره‌برداری از برخی سرویس‌های شبکه هوشمند تلفن همراه در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی علویان ظهر امروز در دومین کارگروه توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با روز جهانی جامعه اطلاعاتی با اعلام این خبر افزود: همچنین در سال جاری سیستم سوئیچینگ تلفن همراه تا 25میلیون مشترک توسعه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت شبکه به تمام استان‌ها، کاهش درصد قطعی مکالمات، برطرف کردن نقاط کور و یا دارای پوشش ضعیف، ارتقای سرویس‌دهی در مناطق پرترافیک و مهم با روش اصلاح ساختار و بهبود فرایندها و تعاملات سازمانی و بازنگری در طراحی شبکه از برنامه‌های دیگر این شرکت است.
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار با تأکید بر این‌که همچنین در سال جاری خرید الکترونیکی و پرداخت قبوض دولتی، امکان شارژ تلفن‌های اعتباری، تجارت الکترونیکی با استفاده از سیستم sms تلفن‌همراه اماکن‌پذیر خواهد شد گفت: مأموریت فعلی شرکت ارتباطات سیار ارائه سرویس متنوع با کیفیت مناسب و پوشش وسیع و متنوع است.
علویان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند روبه‌رشد افزایش تعداد مشترکین تلفن‌همراه اظهار داشت: اپراتور سوم تلفن‌همراه امسال به مزایده گذاشته می‌شود که با تحقق این امر فضای رقابتی جلوه بیشتری به خود خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در سال گذشته تمام شهرهای کشور زیرپوشش خدمات تلفن‌همراه قرار گرفتند و در سال جاری تحت پوشش قراردادن تمام نقاط روستایی در دستورکار قرار گرفته است.
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار همچنین در رابطه با روند توسعه پوشش شبکه کشور اظهار داشت: امسال تلاش می‌شود کلیه جاده‌های اصلی کشور به طور کامل و جاده‌های فرعی تا حد امکان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گیرند.
علویان افزود: درحال حاضر 10هزار و 800سایت در کل کشور وجود دارد که افزایش 60درصدی آن تا پایان سال در دستورکار شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی نیز با بیان این‌که در حال‌حاضر حدود 250هزار شماره تلفن‌همراه با ضریب نفوذ 5/17درصد در استان مرکزی درحال کار است گفت: ظرف دوماه آینده میزان ضریب نفوذ به 30درصد افزایش خواهد یافت.
حسن رضوانی تعداد تلفن ثابت منصوبه در نقاط شهری را 490هزار تلفن با 422هزار شماره فعال عنوان کرد و افزود: تعداد تلفن ثابت روستایی نیز در سطح استان حدود 111هزار شماره تلفن است که در بین یک‌هزار و 104روستای دارای سکنه توزیع شده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 2هزار کیلومتر فیبر نوری در استان مرکزی وجود دارد که با توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد دفاتر یپش‌خوان دولت این میزان افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درحال حاضر امکان واگذاری خطوط ADSL در شهرهای اراک و ساوه فراهم است که به زودی توسط بخش خصوصی واگذار می‌شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.