خشم سرخپوستان از سخنان پاپ

خشم سرخپوستان از سخنان پاپ

رهبران سرخپوستان برزیل از سخنان "مستکبرانه و توهین آمیز" پاپ بندیکت دایر بر این که کلیسای کاتولیک رومی سرخپوستان را تطهیر کرده است انتقاد کردند و سخن او را درباره این که بازگشت آنان به دین قبلی خود گامی به عقب خواهد بود رد کردند. images/20070516/Benedict.jpg
به گزارش رویترز ، پاپ در پایان دیدار خود از برزیل خطاب به اسقف های امریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب گفت کلیسا خود را به مردم بومی قاره امریکا تحمیل نکرده است.
وی گفت: بومیان در زمانی که " در سکوت مشتاق" مسیحیت بودند ، از ورود کشیش های اروپایی استقبال کردند.
میلیون ها سرخپوست در نتیجه استعمار اروپاییان که از زمان ورود کریستوفر کلمبو در سال 1492 به امریکا با حمایت کلیسا آغاز شد به وسیله اروپایی ها کشته یا به بردگی کشیده شدند.
امروز نیز سرخپوستان بسیاری که از شیوه های سنتی زندگی خود و زندگی در جوامع امروز محروم شده اند ، رنج می برند.
یکی از رهبران قبایل سرخپوستی برزیل گفت: دولت ها از کلیسا برای استعمار سرخپوستان استفاده می کردند اما بعدها کلیسا به این علت عذرخواهی کرد. آیا پاپ دارد عذرخواهی کلیسا را پس می گیرد؟
ژان پل دوم ، پاپ قبلی در سال 1992 به علت اشتباهات کلیسا در حمایت از جنایات استعمارگران اروپایی در رابطه با استعمار سرخپوستان عذرخواهی کرد.
پاپ بندیکت نه فقط سرخپوستان را به خشم آورد بلکه سبب رنجش کشیش های کاتولیکی شد که به مبارزات سرخپوستان پیوسته اند.
کشیش پائولو سوئس رییس گروه طرفدار سرخپوستان کلیسای کاتولیک در برزیل به رویترز گفت پاپ واقعیت زندگی سرخپوستان را درک نمی کند. سخنان او نادرست و غیرقابل دفاع است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.