نوریوکی هاگا و دو پیروزی در یک مسابقه

نوریوکی هاگا و دو پیروزی در یک مسابقه

مونزا یکی از مهمترین پیست های مسابقات ورزشهای موتوری، میزبان ششمین مرحله از رقابتهای فصل جدید مسابقات موتورسواری سوپربایک بود.
هاگا
او که تا کنون 191 بار در این مسابقات شرکت کرده تا پیش از این در ایتالیا موفق به کسب پیروزی و رسیدن به مقام اولی نشده بود

نورویوکی هاگا راننده ژاپنی تیم یاماها موفق شد تا با فاصله بسیار و جلوتر از بقیه در مقام اول از خط پایان بگذرد.

این پیست که در شمال ایتالیا و چند کیلومتری شهر میلان قرار دارد به "سریعترین" پیست جهان معروف است به این دلیل که دارای پیچهای کمتر و طول مسیر مستقیم بیشتر است.

در هر مرحله از مسابقات سوپربایک که در دو قسمت صبح و بعد از ظهر انجام می گیرد، معمولا برنده مجزایی دارد و پیروزی در هر دو مرحله از افتخارات رانندگان این سری از مسابقات است که این بار نصیب هاگا شد. او اولین راننده ای است که در فصل جدید توانسته در هر دو قسمت، برنده مسابقه شود.

او که تا کنون 191 بار در این مسابقات شرکت کرده و تا پیش از این در ایتالیا موفق به کسب پیروزی و رسیدن به مقام اولی نشده بود، گفت:"از این که توانستم در این پیست آن هم در هر دو مرحله به مقام اول برسم خیلی خوشحالم."

رقابت جنجالی تروی بیلیس راننده استرالیایی تیم دوکاتی، مکس بیاجی راننده ایتالیایی تیم سوزوکی، جیمز تاسلند راننده بریتانیایی تیم هوندا و روبرتو رولفو هم تیمی ایتالیایی او برای رسیدن به مقام دوم و سوم بسیار حساس و دیدنی بود.

در آخرین پیچهای دور پایانی، بیاجی و روفلو در تلاش سبقت از تاسلند بودند و او با مهارت خاصی در را به روی آنها بست. در همین حال بیلیس از فرصت استفاده کرد و از دو ایتالیایی که مسابقه خانگی آنها حساب می شد سبقت گرفت و در نهایت در سایه تاسلند به مقام سوم رسید.

تاسلند که تا نیمه های مسابقه از همه جلوتر بود در یکی از پیچها مغلوب سبقت نوریوکی هاگا راننده ژاپنی تیم یاماها شد و تا آخر پشت او ماند و دوم شد.

تاسلند با وجود نرسیدن به مقام اول در این مسابقه همچنان با 229 امتیاز در صدر جدول قهرمانی قرار دارد.

جیمز تاسلند پیش از این در سال ۲۰۰۴ در مسابقات سوپربایک قهرمان شده بود و سال گذشته با اختلاف کمی مغلوب تروی بیلیس استرالیایی از تیم دوکاتی شد و در مقام دوم کل مسابقات ایستاد.

مرحله بعدی این مسابقات 27 ماه مه در پیست سیلوراستون بریتانیا خواهد بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.