آخرین شاهکار قذافی تاسیس حزب بعث فاطمی در..

آخرین شاهکار سرهنگ؛ تاسیس حزب بعث فاطمی در لیبی

روزنامه اخبار الخلیج چاپ بحرین در شماره امروز یکشنبه خود به نقل از جمعی از سران گروه های بعثی عراقی نوشت که حزب بعث شعبه ای از تشکل خود را در کشور لیبی ایجاد کرد. این اقدام با حمایت،‌ پشتیبانی و موافقت مقامات کشور لیبی صورت گرفته است.

 دولت لیبی این شعبه "حزب بعث" در کشورخود را"حزب بعث فاطمی" نام گذاری کرده است چرا که بسیاری از اعضای این مجموعه از شیعیان عراق هستند که پس از حمله نظامی آمریکا به عراق به کشور لیبی مهاجرت کردند.

این درحالی است که خود بعثی ها از این نام گذاری ناراضی اند زیرا حزب بعث براساس ایدئولو‍ژی ملی گرایی عربی،‌ سکولاریسم و دور از فرقه گرایی مذهبی و دینی بنا شده و این نوع نام گذاری، حزب بعث را در چهارچوب فرقه گرایی محدود می کند.

این گزارش ادامه می دهد: دولت لیبی تعامل بسیار خوبی را با اعضای حزب بعث عراق برقرار کرده و حمایت های خود را از آنها به ویژه پس از اعدام صدام رئیس جمهوری اسبق عراق،‌ گسترش داده است.

کشور لیبی پس از اعدام صدام اقدام به برگزاری مراسم های یادبود بسیاری برای وی کرده بود. سرهنگ "معمرقذافی" رهبر لیبی نیز در یکی از سخنرانی های خود از"صدام" به عنوان "قدیس" یادکرده که این امر منجر به نارضایتی گسترده مقامات عراقی و انتقاد آنها از رهبر لیبی شده بود.

از سوی دیگر منابع خبری عراقی اعلام کردند که هیاتی از طرف "جبهه وفاق" از فراکسیون های عرب های سنی عراقی در پارلمان به ریاست "خلف العلیان" نماینده پارلمان به تازگی به لیبی سفر و با "سیف الدین قذافی" دیدار کردند. در این دیدار فرزند قذافی آنها را به تعامل با اشغالگران و مشارکت گسترده در روند سیاسی عراق فراخوانده بود.

بنابراین گزارش،‌ دولت لیبی با این حال ارائه هرگونه کمک به این هیات را رد کرده و تنها به تقبل هزینه هتل و اقامت اعضای هیات در طرابلس پایتخت لیبی و پرداخت مبلغ 200 دینار لیبی به هریک از اعضای این هیات اکتفا کرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.