ساخت خانه‌هایی که خود را تعمیر می کنند

ساخت خانه‌هایی که خود را تعمیر می کنند

محققان اروپایی با استفاده از فناوری نانو موفق با ساخت خانه هایی شده اند که در صورت شکاف برداشتن دیوارها به طور خودکار خود را تعمیر می کنند. 

فناوری به کار رفته در ساخت این دیوار چنین خانه و ویلاهایی این امکان بی سابقه را فراهم کرده است که در صورت وقوع زمین لرزه و بروز شکاف هایی در دیوارها، با استفاده از ترکیبات نانویی به کار رفته در دیوارها به تعمیر خودکار خود بپردازند.

به گفته محققان اروپایی، دیوارهای این خانه ها که قیمتی بالغ بر 6/18 میلیون دلار خواهند داشت، شامل ذرات پلیمری نانویی است که در صورت قرار گرفتن در معرض فشار به مایع تبدیل شده و در شکاف های دیوار سرازیر می شوند و در پایان در جای خود محکم می شوند.



محققان اروپایی می گویند که از نظر تئوری، چنین فناوری هوشمند نانویی می تواند به پایدارسازی ساختار دیوارها پس از وقوع زمین لرزه ها بپردازد.

بر اساس گزارش گیزمگ، این پروژه که از سوی محققان انستیتو تولیدات نانویی دانشگاه لیدز انگلیس ارایه شده است، مورد حمایت مالی اتحادیه اروپا بوده و قرار است که نخستین مورد از آن در سال 2010 و در یونان ساخته شود.

دیوارهای این خانه از قالب های با قابلیت بالای تحمل بار و سنگ گچ های فوق العاده قوی ساخته می شود و در کنار آنها از حسگرهای بی سیم بدون نیاز به باتری استفاده خواهد شد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.