نامه انتقادی نیکی کریمی به معاون وزیر ارشاد

نامه انتقادی نیکی کریمی به معاون وزیر ارشاد

نیکی کریمی نامه‌ی سرگشاده‌ی را خطاب به معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به وضعیت نامشخص اکران فیلم «یک‌شب» منتشر کرد.

در متن این نامه آمده است:

معاونت محترم سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی

دعوت به قضاوت عمومی برای حل یک مشکل حرفه‌یی، آخرین راه باقی مانده برای یک هنرمند است. راهی که من انتخاب کرده‌ام تا شاید مشکل نخستین فیلمم که سه سال از ساختش می‌گذرد و هنوز به نمایش عمومی در نیامده است را حل کنم.

«یک شب» طبق اسناد موجود در نزد من و در اداره کل نظارت و ارزشیابی با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی ساخته شده و هیچ ابهامی درباره ساخت آن وجود ندارد. فیلم در جشنواره فجر و چند جشنواره مهم جهانی به نمایش در آمده است، در چنین شرایط روشن و شفافی اداره کل نظارت و ارزشیابی از ارائه پروانه نمایش به این فیلم سرباز می‌زند، فیلمی که نه‌قرار است رکورد فروش را جابه‌جا کند و نه در محاسبات رایج این روزهای سینما کسی را آزرده خاطر می‌کند. نمایش‌عمومی این فیلم انعکاس اندیشه‌ای است که سه‌سال پیش شکل گرفته و اگر از آن زمان تاکنون مصالح جامعه درباره این فیلم آن‌قدر تغییر کرده که نمایش عمومی « یک شب» امکان‌پذیر نیست، اعلام آن هم چندان در این شرایط متغیر کار سختی نخواهد بود.

برای من ساخت فیلم توقیف شده موهبت بزرگی نیست، گمان نمی‌کنم که اعلام رسمی کنار گذاشتن همیشگی این فیلم نیز شکست یا بی‌کفایتی برای مدیران شما محسوب شود! اگر چه « یک شب» نه ‌اولین و نه‌آخرین فیلم این پرونده قطور خواهد بود.

« یک شب» بالاخره روزی اکران خواهد شد و این مثل روز برایم روشن است. دراین میان فقط بر ابهام رابطه هنرمند و مردم افزوده می‌شود. چیزی که انگار باید مسؤولیت اول شما، رفع آن باشد.

این نامه فقط برای قضاوت مردم و حافظه تاریخ نوشته شده، نه چیزی بیشتر نه چیزی کمتر.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.