اخاذی میلیونی مقابل دادسراها باوعده دروغین

اخاذی میلیونی مرد شیاد که مقابل دادسراها، وعده دروغین حل مشکل می‌داد

مرد شیادی که با دادن وعده‌های دروغین به خانواده‌های متهمان و یا شاکیان ‌مقابل دادسراها، اخاذی میلیونی کرده بود، با دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای امور جنایی حین خروج از کشور در فرودگاه دستگیر شد.

سرهنگ داوود سلطانی، معاون پلیس آگاهی تهران بزرگ نحوه دستگیری متهم را این گونه تشریح کرد: چندی پیش مسوولان دادسرای امور جنایی متوجه تردد مشکوک مرد جوانی شدند که به طور مرتب با خانواده متهمان و یا شاکیان گفت‌و‌گو می‌کرد، از این رو طی بررسی‌های اولیه از کسانی که این شخص به آنها مراجعه کرده بود، متوجه شدند وی مرد شیادی است که با وعده دروغین رفع مشکل قضایی آنها موفق به اخاذی‌ میلیونی از مراجعان شده است.

وی افزود: بدین ترتیب دادیار شعبه چهارم دادسرای امور جنایی بلافاصله دستور دستگیری این فرد را صادر کرد و مقارن سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، متهم تحت تعقیب در فرودگاه امام‌خمینی (ره) شناسایی و دستگیر شد. وی که «رضا» 32 ساله نام داشت، در بازجویی‌های پلیس به جرم ارتکابی اقرار کرد.

سرهنگ سلطانی در ادامه تشریح پرونده اظهار کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی مالباختگان ادامه داشت تا این که یکی از آنها به دادسرا مراجعه کرد و ماجرای اخاذی 7 میلیونی متهم با دادن وعده دروغین حل مشکل پسرش را بازگو کرد و به این ترتیب متهم نیز با قبول اخاذی 7 میلیونی در بازجویی‌ها اظهار کرد: مقابل دادسراها به خصوص دادسرای امورجنایی می‌ایستادم و پس از شناسایی خانواده متهمان گرفتار شده با دادن وعده دروغین برطرف کردن مشکل اقدام به گرفتن مبالغی می‌کردم.

به گفته معاون پلیس آگاهی تهران، متهم جهت ادامه بررسی‌ها و تکمیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

به گزارش ایسنا سرهنگ سلطانی با بیان این که افرادی که با این شگرد از آنها اخاذی شده است، جهت اعلام شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند، به شهروندان هشدار داد: شاکیان و یا خانواده متهمان که به طور مرتب به دادسراها مراجعه می‌کنند، همواره به خاطر داشته باشند که افراد سودجو در کمینشان هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه شخصی مشکوک با رفتارها و وعده‌هایی، قصد گرفتن پول و یا اخاذی را داشت، به سادگی در برابر آنها تسلیم نشده و بی‌درنگ موضوع را به اطلاع نیروی انتظامی برسانید، چرا که این افراد شیاد و کلاهبرداری بیش نیستند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.