۹۰% افراد در طول عمر حداقل یکبار ریفلاکس را ...

90درصد افراد در طول عمر حداقل یکبار ریفلاکس را تجربه می کنند

یک فوق تخصص گوارش گفت: ریفلاکس یا برگشت اسید معده که به اصطلاح عامیانه ترش کردن گفته می شود، حداقل یکبار در طول عمر برای هر فرد ایجاد می شود.  Is It Normal To Feel Abdominal Pain During Pregnancy?

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در این باره به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران ، گفت: عامل بروز این عارضه به نحوه غذاخوردن ، خوابیدن و مشکلات دستگاه گوارش افراد برمی گردد.

وی با اشاره به این که در برخی افراد 25 تا 30 درصد این حالت ( ریفلاکس )ادامه می یابد، افزود: به این ترتیب این افراد باید حتما با پزشک مشورت کنند زیرا عارضه ریفلاکس به همراه سایر عوامل خطرساز همچون سیگار کشیدن و مصرف غذاهای شور ، می تواند بدخیمی های دستگاه گوارش را موجب شود.

دکتر حسینی در ادامه اختلال در عملکرد دریچه مری و معده را یکی از مشکلات دستگاه گوارش و عامل بروز ریفلاکس اسید معده عنوان و تصریح کرد: این امر موجب تجمع مواد در مری شده و احتمال بروز بافت نابجای معده را در این ناحیه افزایش می دهد.

وی در پایان با تاکید بر این که رعایت این موارد تا 90 درصد مشکل ریفلاکس را حل خواهد کرد، یادآور شد : با آرامش خاطر اقدام به خوردن غذا کنید ، از خوردن غذاهای شور و چرب اجتناب کرده و بلافاصله بعد از صرف غذا نخوابید. همچنین هنگام خواب 30 درجه نسبت به افق فاصله داشته باشید.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.