نماینده ایرانی کنفرانس دوحه را به هم ریخت

با حمله به خاخام یهودی؛ نماینده ایرانی کنفرانس دوحه را به هم ریخت

نماینده ایران در کنفرانس بین المللی گفت وگوی بین مذاهب روز گذشته در حین سخنرانی یک خاخام یهودی به شدت برآشفت و با حمله لفظی خود سخنان این روحانی یهودی را قطع کرد.

به گزارش  روزنامه قطری پنیسولا، پنجمین کنفرانس بین المللی گفت و گوی بین مذاهب روز گذشته در دوحه قطر برگزار شد.

"جوزف ارنکرز"، یکی از رهبران روحانی یهودی که به نمایندگی از آمریکا در این کنفرانس شرکت کرده بود، در طول سخنرانی خود مدعی شد که تهران خواهان نابودی همه یهودیان اسرائیل است.

در این لحظه "محمد صادق حسینی"، مشاور دبیرکل مرکز همکاری ایران و اعراب در تهران با عصبانیت سخنان وی را قطع کرد و با صدای بلند در حالی که میکروفنش روشن بود، به زبان عربی گفت: "آهای یهودی!" (اوه یهودیان!)، ایران هرگز چنین قصدی ندارد، آنچه که شما می گویید دروغ است، این طرح های شماست که مشکوک است ... به آنچه که در گوانتانامو انجام می دهید، نگاهی بیاندازید.

"ارنکرز" در طول سخنرانی خود گفته بود که امروز بزرگترین چالش خاخام ها محافظت از جامعه اسرائیل است و فلسطینی ها بر مسلمانان سراسر جهان نفوذ کرده اند.

وی مدعی شده بود: ما از جانب تهران تهدید می شویم، ایرانی ها درصدد نابودی همه یهودیان ساکن اسرائیل هستند و سازمان ملل هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی دهد.

اما پیش از آنکه خاخام یهودی جمله خود را به پایان برساند، "صادق حسینی" با اعتراض شدید نطق وی را قطع کرد و به زبان عربی فریاد زد: ایران هرگز چنین قصدی ندارد.

" ارنکرز" به سردی پاسخ داد که به دلیل نداشتن هدفون (برای ترجمه زبان) نمی داند که وی (حسینی) چه مطلبی را عنوان کرده است.

با این حال خاخام یهودی خطاب به حسینی گفت: این نشانه بی ادبی شماست، ما خواهان محافظت از جامعه یهودیان هستیم.

به نوشته روزنامه پنیسولا، چند نماینده عربی پس از خاتمه این کنفرانس در گفت و گو با "حسینی" از موضع وی قدردانی کردند.

گفتنی است پنجمین کنفرانس بین المللی گفت و گوی بین مذاهب روز گذشته در دوحه قطر برگزار شد و پنج تن از رهبران روحانی یهودی (خاخام) به سخنرانی پرداختند که "جوزف ارنکرز"، به نمایندگی از آمریکا به ایراد سخنانی پرداخت.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.