کویت: آماده استقبال از آوارگان جنگی ایران هستیم!

کویت: آماده استقبال از آوارگان جنگی ایران هستیم!

روزنامه "السیاسه" چاپ کویت در شماره امروز (پنجشنبه) خود از آمادگی کامل کابینه این کشور برای مقابله با پیامدهای های حمله نظامی آمریکا به ایران خبر داد و نوشت: کابینه کویت روز گذشته در بیانیه ای آمادگی کامل خود را برای مواجهه با پیامدهای حمله نظامی احتمالی علیه ایران از جمله پذیرایی از آوارگان ایرانی و ‌احتمال وقوع حوادث تروریستی علیه تاسیسات و مراکز حیاتی این کشور اعلام کرد.

 این بیانیه پس از نشست مشترک کمیته امور خارجی پارلمان کویت و جمعی از اعضای کابینه به ریاست "جابر المبارک" معاون نخست وزیر و حضور وزیران خارجه،‌ بهداشت،‌ بازرگانی،‌ اطلاع رسانی،‌ برق و آب صادر شد.

شخص معاون نخست وزیر،‌ مسئولیت دو وزارتخانه کشور و دفاع را نیز همزمان برعهده دارد.

وزیر بهداشت نیز در این نشست مطالبی را درباره احتمال انتشار مواد رادیو اکتیو از نیروگاه اتمی بوشهر عنوان و تاکید کرد: تفاوت های بسیاری میان نیروگاه های اتمی بوشهر و چرنوبیل وجود دارد. هم اکنون خطری از جانب نیروگاه اتمی بوشهر ما را تهدید نمی کند چرا که این نیروگاه هنوز فعال نشده است.

همچنین منابع مطلع به روزنامه "السیاسه" گفتند که کابینه کویت آمادگی کامل برای تعامل با آوارگان ایرانی که در اثر جنگ احتمالی در کشورشان به کشورهای منطقه فراری می شوند را دارد.

در این نشست همچنین اعضای کابینه به نمایندگان پارلمان کویت اطلاع دادند که به شدت تماس های خود را با کشورهای بزرگ و دوست با هدف ترغیب ایران به همکاری با جامعه بین المللی گسترش داده اند.

"شیخ محمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت هم در این نشست به حاضران اطمینان داد که احتمال وقوع جنگ بعید است چرا که مسئولان ایرانی در این باره کاملا آگاه هستند و از خطرات وقوع جنگ اطلاع داشته و تمایلی به درگیری نظامی ندارند.

"جاسم الخرافی" رئیس پارلمان کویت نیز در این نشست با بعید دانستن احتمال وقوع جنگ علیه ایران،‌بر تلاش های تهران برای تداوم امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه کویت به دلیل نگرانی های این کشور است که در دو دهه گذشته و در تعامل با بحران عراق در زمان صدام گذرانده اند.

"محمد الصقر" رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان کویت نیز با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر خود به تهران گفت: هم اکنون سه فروند ناو هواپیمابر در منطقه حضور دارند که با هدف حمله نظامی یا تهدید به آن در آبهای منطقه حضور دارند.

وی همچنین تاکید کرد که وضعیت کنونی برای مذاکرات میان ایران و آمریکا کاملا مهیا و فراهم است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.