وزارت کشور عراق مدارک دانشگاهی ایران را نمی پذیرد

وزارت کشور عراق مدارک دانشگاهی ایران را نمی پذیرد

روزنامه "الحیات" چاپ لندن در شماره امروز (پنجشنبه) خود نوشت: وزارت کشور عراق مدارک دانشگاهی اعضای گروه های شبه نظامی که به نیروهای پلیس ارائه می شود را نمی پذیرد.

 این اقدام به دلیل گسترش ارائه مدارک دانشگاهی جعلی توسط اعضای گروه های شبه نظامی به ادارات دولتی صورت می گیرد.

"س.ع" یکی  از فرماندهان ارشد پلیس بصره که خود نیز پیش از این عضو گروه های شبه نظامی بوده و سپس به پلیس پیوست در این باره می گوید: هم اکنون عادی ترین مدرک تحصیلی که در بازار پیدا می شود سطح لیسانس است که با پرداخت 1500 دلار قابل تهیه است.

وی همچنین در گفت و گو با "الحیات" داستان تهیه مدرک دانشگاهی خود را پس از آنکه مدیریت پلیس  مدرک دانشگاهی وی را نپذیرفت را توضیح می دهد.

این عضو پلس عراق، مدرک تحصیلات خود را به یکی از مراکز آموزش عالی وابسته به حوزه علمیه قم به پلیس ارائه داده بود که رد شد.

وی دراین باره می گوید: این مدرک دانشگاهی را از بازاری در تهران به مبلغ 800 دلار تهیه کردم که البته تایید و ترجمه وزارت خارجه ایران را نیز به همراه داشت.

او می گوید در سال گذشته و پس از تایید پیوستن بیش از 11 هزار عضو گروه های شبه نظامی به پلیس توسط ابراهیم جعفری نخست وزیر وقت،‌ بازار فروش مدارک دانشگاهی بسیار داغ شد.

یکی دیگر از مسئولان پلیس بصره در این باره گفت: " بعضی از اعضای ارشد پلیس کم سواد هستند اما می توانید مدارک دانشگاهی در رشته های ادبیات،‌ اقتصاد و مدیریت را در پرونده های آنها یافت."

وی اضافه کرد:" پس از بخشنامه وزارت کشور در رد مدارک دانشگاهی ایران،‌ سطح تحصیلات ثبت شده بسیاری از اعضای پلیس به دیپلم کاهش یافت."

 

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.