ماموریت یونیسف به مهتاب کرامتی

ماموریت یونیسف به مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی از طرف یونیسف مامور شد تا جشن روز جهانی کودک را در ایران برگزار کند. این بازیگر سینما که به‌عنوان سفیر حسن نیت این سازمان در ایران مشغول به فعالیت است در گفت‌وگویی  با بیان این‌که این جشن به مدت پنج هفته برپا می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی و رایزنی‌های لازم برای برپایی این جشن باشکوه هستیم که همزمان با روز جهانی کودک آغاز و مراسم اختتامیه‌اش بعد از 5 هفته در روز تصویب کنوانسیون حقوق کودکان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این جشن که برای اولین‌بار در ایران برگزار می‌شود، برای کودکان و بزرگ‌ترها بسیار به یادماندنی باشد.

این بازیگر که به تازگی در دو جشنواره‌ی دفاع مقدس دانش‌آموزی و فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشته است، گفت: جشنواره‌ی دانش‌آموزی به مدت یک هفته از 7 تا 14 اردیبهشت ماه در 4 شهر خرمشهر، آبادان، مینودشت و اروندکنار برگزار شد و فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس برای دانش‌آموزان پخش شد که بنده به همراه آقای پرستویی و میری با فیلم «پاداش سکوت» در آن‌جا حاضر بودیم و بعد از نمایش فیلم، نشستی با دانش‌آموزانی که از نواحی مختلف خوزستان آمده بودند داشتیم.

وی افزود: این جشنواره محیط بسیار فرح‌بخشی داشت و فکر می‌کنم برای اولین بار بود که با این حجم وسیع از کودکان برای کودکان اتفاق می‌افتاد و هیچ‌گونه جنبه‌ی تبلیغاتی هم نداشت. برای خود من هم که تا کنون تجربه دیدن فیلم را با مخاطبینی در این سن و سال و با این وسعت نداشتم بسیار خوب و مثبت بود.

کرامتی اظهار داشت: در جشنواره فیلم‌های کودکان همدان هم حضور داشتم که در آن‌جا هم استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مردم صورت گرفت و برای من حسن تصادف خوبی بود که در این دو سفر با کودکان در ارتباط بودم و احساس می‌کنم همه‌ی ما وظیفه داریم کودکان را جدی‌تر بگیریم و بیشتر به مقوله‌ای که آنها برایشان اهمیت دارد بپردازیم.

وی با بیان این‌که کودکان همیشه برای او اهمیت داشته‌اند، تصریح کرد: البته توجه به آنها به مسوولیتم در یونیسف هم برمی‌گردد و تمرکز ذهنی من هم‌اکنون روی کودکان، حقوقشان، محیط امن و آموزششان است و به این موضوع زیاد می‌پردازم.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.