کویت برای حمله آمریکا به ایران آماده می شود

کویت برای حمله آمریکا به ایران آماده می شود

هیئتی که دولت کویت برای آمادگی جهت حمله احتمالی آمریکا به ایران تشکیل داده جلسه ای با اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس این امیرنشین عربی تشکیل داده و از تدابیری سخن گفته که در صورت حمله آمریکا به ایران در دست بررسی دارد.
نمایندگان مجلس کویت
نمایندگان مجلس کویت

در این جلسه چند تن از وزیران دولت کویت، از جمله شیخ جابر مبارک آل صباح که هر دو وزارتخانه های دفاع و کشور کویت را تحت مدیریت خود دارد شرکت داشته اند.

مقامات دولتهای عربی حوزه خلیج فارس تاکنون بارها نسبت به احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا و پیامدهای آن بر کشورهای خود سخن گفته اند اما در میان آنها، کویت به عنوان کشوری که شانزده سال پیش صحنه جنگ میان آمریکا و عراق شد، تنها دولت عربی حاشیه خلیج فارس است که رسماً از اقدامات خود برای آمادگی در جهت مقابله با پیامدهای جنگ احتمالی ایران و آمریکا پرده برداشته است.

محمد صقر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس کویت به خبرنگاران گفته که در جلسه ای که اعضای این کمیسیون با هیئت آمادگی برای جنگ احتمالی ایران و آمریکا داشته اند این احتمال مطرح شده که در صورت وقوع چنین جنگی، کویت مورد حمله گروههای تروریستی قرار بگیرد و در عین حال، آماج سیل پناهجویان جنگی از ایران قرار گیرد

هیئتی که برای آمادگی جنگ احتمالی ایران و آمریکا تشکیل شده، مرکب از نمایندگان وزارتخانه های کشور، دفاع، نفت و بهداشت و همچنین سازمانهای آتش نشانی و دفاع مدنی کویت است.

کویت که در زمان جنگ خلیج فارس صحنه نبرد نیروهای عراقی و آمریکایی شد در جریان حمله آمریکا و متحدانش به عراق، پایگاه اصلی این نیروهای در حمله به عراق بود و در حال حاضر یکصد و پنجاه هزار سرباز عراقی در پایگاههای مختلف آمریکا در امیرنشین کویت مستقرند.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.