ماموریت ویژه چنی: ترغیب اسرائیل برای حمله به ایران

ماموریت ویژه چنی: ترغیب اسرائیل برای حمله به ایران

مقامات ارشد اطلاعاتی در آمریکا و خاورمیانه مدعی شدند که تحریک اسرائیل برای حمله به ایران یکی از اهداف اصلی سفر امروز دیک چنی، معاون رییس جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه خبری EIRNS، "دیک چنی" امروز سه شنبه در سفری شش روزه عازم منطقه خاورمیانه می شود و با مقامات چهار کشور عربی به گفت و گو می نشیند.

در این میان منابع ارشد اطلاعاتی در آمریکا و خاورمیانه گفتند: موضوع رویارویی نظامی با ایران یکی از برنامه های اصلی سفر چنی به خاورمیانه خواهد بود.

چنی در سفر شش روزه خود با مقامات چهار کشور عربستان، امارات، اردن و مصر دیدار خواهد کرد.

یک تحلیلگر ارشد عربی با اشاره به وجود مخالفت های شدید در میان گروه های نظامی و اطلاعاتی آمریکا با حمله به ایران اظهار داشت: این دلایل باعث می شود که "چنی" اسرائیل را برای حمله به ایران، ظاهرا به دلیل امتناع این کشور از توقف برنامه غنی سازی اورانیوم تحت فشار قرار خواهد دهد و زمانی که اسرائیل به ایران حمله کند، آمریکا به حمایت از آن برخواهد خواست.

در همین حال سایر منابع عربی با تایید این نظریه مدعی شدند که تحولات اخیر نشانگر آمادگی و تدارک اسرائیل برای جنگ علیه ایران است.

به گفته این افراد دولت بوش در طول ماه های اخیر بمب های هوشمند و سامانه های ضد موشک پاتریوت را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

علاوه بر این مجله فوکوس اخیرا به نقل از ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل نوشت: اسرائیل می تواند با پرتاب 1000 هزار موشک کروز ظرف مدت ده روز اهداف هسته ای ایران را نابود کند.

ماه گذشته نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل در سفر به واشنگتن دیداری خصوصی با دیک چنی داشت و سپس در گردهمایی سالانه "آیپاک" شرکت کرد.

وی در مصاحبه ای ایران را به آلمان نازی در سال 1938 تشبیه کرد (!) و گفت: پیش از آنکه جمهوری اسلامی به توان ساخت بمب هسته ای دست پیدا کند، اسرائیل به این کشور حمله خواهد کرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.