حمله نژادپرستانه به سه ایرانی در انگلستان

حمله نژادپرستانه به سه ایرانی در انگلستان

یک پدر ایرانی که برای دیدار از فرزندش به شهر ساوت همپتن به جنوب انگلستان سفر کرده، همراه با دو فرزند پسرش در این شهر هدف حمله نژادپرستانه واقع شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
.
حمله نژادپرستانه به سه ایرانی در نشریات محلی ساوت همپتن بازتاب یافته است

پلیس ساوت همپتن در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی تأیید کرد که حدود ساعت هشت دوشنبه شب سی ام آوریل (دهم اردیبهشت) گروهی تقریباً پانزده نفره به پدر ساله ایرانی و دو پسرش که در پارکی در محله لردزهیل در شمال ساوت همپتن مشغول بازی فوتبال بوده اند حمله ور شدند و در حالی که آنان را با مشت و لگد و چماق و میله آهنی کتک می زدند، دشنامهای نژاپرستانه می دادند که سرانجام سه قربانی ایرانی توانستند از محل بگریزند و به مکانی امن پناه ببرند.

پلیس که در پی تماس مردم محل در صحنه حاضر شده بود سه تن از حمله کنندگان را که شانزده هفده سال بیشتر نداشتند بازداشت کرد اما بقیه حمله کنندگان موفق شدند از محل بگریزند.

سه جوانی که دستگیر شدند با قرار وثیقه آزاد شدند، پلیس برای شناسایی و بازداشت بقیه آنها اعلان عمومی داده و از مردم کمک خواسته است.

ایان سینزبری، از پلیس ساوت همپتن به بخش فارسی بی بی سی گفت که سه ایرانی که قربانی حمله شده اند پیشتر اقدامی در تحریک گروهی که به آنان حمله کردند انجام نداده بودند.

به گفته وی، این گونه حملات معمولاً در شکل گروههای یکی دو نفره انجام می شود و اینکه گروهی با این تعداد دست به حمله زده باشند در ساوت همپتن کم سابقه است.

بنابر گزارش پلیس، پدر ایرانی که قربانی حمله شده 45 ساله است، بر اثر ضربه میله آهنی دچار جراحت در سر شده و دو پسر او نیز جراحتهایی برداشته اند؛ سن پسر کوچکتر هیجده سال گزارش شده است.

حمله نژادپرستانه به سه ایرانی در نشریات محلی ساوت همپتن بازتاب یافته است.

سال گذشته نیز پس از آنکه تیم ملی فوتبال انگلستان در رقابت با تیم پرتغال طی دور یک چهارم نهائی مسابقات جام جهانی فوتبال شکست خورد، مردی آسیایی در توقفگاه خودروها در یکی از مراکز خرید شهر ساوت همپتن هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفت شدت این حمله به اندازه ای بود که به بیهوشی وی انجامید.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.