احمدی نژاد مدیران بیمه ایران را برکنار کرد

احمدی نژاد مدیران بیمه ایران را برکنار کرد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران دستور برکناری مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران را به دلیل آنچه تخلفات مالی خوانده شده، صادر کرده است.
بیمه ایران
علت برکنار مدیران بیمه ایران تخلفات گسترده مالی و واگذاری نمایندگی های بیمه ایران به اقوام و منصوبان بوده است

آقای احمدی نژاد در نامه ای به داوود دانش جعفری، وزیر اقتصاد و دارایی از وی خواسته فوری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران را از سمت خود بر کنار و افراد "صالح" را جایگزین کند.

علت برکناری، تخلفات گسترده مالی، واگذاری نمایندگی های بیمه ایران به اقوام و منصوبان، تبانی در پرداخت های غیر قانونی و وصول نشدن مطالبات دولت از بیمه ایران عنوان شده است.

تاکنون گزارشی از تخلفات بیمه ایران منتشر نشده ولی برخی منابع خبری می گویند که دیوان محاسبات گزارشی در این باره تهیه کرده و آقای احمدی نژاد با استناد به این گزارش، دستور برکناری مدیران بیمه ایران را صادر کرده است.

آقای احمدی نژاد در نامه خود عدم پیگیری وزارت اقتصاد را تعجب برانگیز خوانده و نوشته است :" آیا مسئولان نظارتی در خواب بوده اند."

"بیمه ایران" نخستین شرکت بیمه ایران است که در سال 1314 تاسیس شده و بیشتر از نیمی از سهم بیمه این کشور را در اختیار دارد.

این شرکت بیشتر از 200 شعبه و 4هزار دفتر نمایندگی در داخل ایران و 12 شعبه در خارج از کشور دارد.

بر اساس قانون تمامی شرکت های دولتی یا تحت نظر دولت موظفند بیمه های خود را از طریق شرکت سهامی بیمه ایران انجام دهند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران تنها عضو از میان مدیران شرکت های بیمه است که در شورای عالی بیمه حضور دارد.

شورای عالی بیمه یکی از ارکان های بیمه مرکزی ایران است که وظیفه آن تصویب مقررات و ضوابط مورد نیاز برای تنظیم فعالیت موسسات بیمه است.

در شورای عالی بیمه علاوه بر مدیر عامل شرکت بیمه ایران، رئیس کل بیمه مرکزی، معاونان وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، بازرگانی، کار، کشاورزی و نمایندگانی از اتاق بازرگانی ایران و سندیکای بیمه گران عضویت دارند

در ایران شرکت های بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا دولتی هستند و تحت نظر بیمه مرکزی ایران فعالیت می کنند.

در کنار این شرکت های دولتی، ده شرکت خصوصی نیز در سال های اخیر در بازار بیمه فعال شده اند. شرکت های بیمه پارسیان، کارآفرین، رازی، توسعه، ملت، دی، سامان، نوین، حافظ و امید از شرکت های بیمه ای فعال بخش خصوصی هستند که در ایران فعالند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.