حسین موسویان آزاد می شود

حسین موسویان آزاد می شود

پس از آنکه قوه قضائیه از تبدیل قرار بازداشت حسین موسویان، مذاکره کننده پیشین هسته ای ایران خبر داد، خبرگزاری مهر گزارش کرد که وی قرار است با حضور خبرنگاران طی تشریفات قانونی آزاد شود.
حسین موسویان
موسویان به عنوان یکی از طرفداران هاشمی رفسنجانی شهرت دارد

این در حالی است که یک روز پیش از آزادی حسین موسویان، آن گونه که وزیر اطلاعات ایران گفته، دو نفر دیگر نیز در ارتباط با اتهاماتی که علیه آقای موسویان مطرح است به وزارت اطلاعات احضار شده اند.

وزیر اطلاعات که این خبر را در گفتگو با واحد مرکزی خبر صداوسیمای ایران اعلام کرده، هویت دو نفری را که در ارتباط با پرونده آقای موسویان احضار شده اند فاش نکرده اما گفته افراد دیگری نیز دراین پرونده مطرحند.

حسین موسویان که تا پیش از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد، از اعضای اصلی گروهی بود که مذاکرات مربوط به پرونده هسته ای ایران را با دولتهای غربی و مجامع بین المللی انجام می دادند، هفته گذشته بازداشت شد و مقامات ایرانی بعداً دلیل بازداشت او را مسائل امنیتی عنوان کردند.

خبرگزاریها و روزنامه ها نیز به نقل از منابعی آگاه اما بدون ذکر نام آنها خبر دادند که دلیل بازداشت آقای موسویان به اطلاعات مربوط به پرونده اتمی ایران، سفرهای پی در پی او به خارج و ارتباطاتش با خارجیان مربوط می شود.

آقای موسویان در زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و پیش از آن نیز سفیر جمهوری اسلامی در روسیه بود و به عنوان یکی از طرفداران آقای رفسنجانی شهرت دارد.

وی اخیراً به عنوان معاون پژوهشهای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار بوده که از مؤسسات تحت مدیریت آقای رفسنجانی است.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.