درمان اختلال راه رفتن در خواب با حل مشکلات خانوادگی

اختلال راه رفتن در خواب با حل مشکلات خانوادگی قابل درمان است

عوامل اتیولوژیک اختلال راه رفتن در خواب تا کنون به خوبی شناخته نشده است اما تا حدی اضطراب در پیدایش این اختلال موثر بوده و به صورت واضح بروز این اختلال جنبه ارثی دارد.

دکتر محمد مهدی مظهری متخصص طب کار و بیماری‌های شغلی درخصوص اختلال راه رفتن درخواب به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران ، گفت: به نظر می رسد که مشکل راه رفتن در خواب در برخی از مراحل رشد و نمو انسانی به خصوص در دوره کودکی بیشتر تجلی می یابد.


وی با اشاره به این که این عادت معمولا جنبه خوش خیم داشته و به ندرت فرد را دچار مشکلاتی از جمله مجروح شدن (مثلا بر اثر سقوط از پله ها) می کند، افزود: در زمینه درمان این مشکل می توان پیش از به خواب رفتن فیزیولوژی ، خواب را برای فرد تشریح کرد به طوری که بیمار بتواند با تمرین ، کاهش قابل ملاحظه ای در حرکات حین خواب خود ایجاد کند که این مسئله باید توسط پزشک متخصص طب کار برای بیمار تشریح شود.


دکتر مظهری عضو انجمن هیپنوتیزم ایران در ادامه افزود: به طور کلی در صورت مراجعه بیمار جهت درمان مشکل خود ، این بیماری حدود دو ماه از شروع درمان با روش ذکر شده ، تقریبا به طور کامل رفع می شود. از سوی دیگر، حل مسائل و مشکلات خانوادگی نیز در بهبود و پیشرفت درمان این بیماران موثر خواهد بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.