«پارسه پایتخت جهان» در پاسخ به فیلم ۳۰۰

«پارسه پایتخت جهان» در پاسخ به فیلم 300 کلید خورد

فیلم مستند – سینمایی «پارسه پایتخت جهان» که برپایه مستنداتی برگرفته‌ از متون کهن ایرانی، به مرور تاریخ پُر عظمت ایران می‌پردازد، در «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» کلید خورد.  

به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم «پارسه پایتخت جهان» به کارگردانی «پژمان فخاریان» به مدت زمان 90 دقیقه و با فرمت HD تصویربرداری خواهدشد.
این فیلم جدا از ساختار تروکاژی خود «مبتنی بر فضای رئال – انیمیشن» برپایه مستنداتی برگرفته از متون کهن ایرانی نظیر متن‌های اوستایی و گزارش‌هایی از پژوهشگران ایرانی و ساخت پایتخت‌هایی چون تخت جمشید و چغازنبیل، به مرور و بررسی تاریخ ایران از سلسه مادها تا ساسانیان می‌پردازد.
برپایه این گزارش، این فیلم با بررسی تطبیقی دست نوشته مورخانی چون هرودوت، کتزیاس و پلوتارک، به شکل‌گیری سلسله مادها و هخامنشیان، نبردهای ترموپیل [که فیلم 300 براساس آن ساخته شده]، ماراتن و سالامین، لشکرکشی اسکندر، دلایل ساخت تخت جمشید و چغازنبیل و ... می‌پردازد تا روایتی مستند از تاریخ چهار هزار ساله ایران را بازگو نماید.
این گزارش می‌افزاید: «پارسه پایتخت جهان» با ساختار مستند و علمی خود، فیلم هالیوودی 300 را که در مسیر تحریف تاریخ، خاصه در دوره هخامنشیان، تولید شده را به چالش کشیده و بی‌ارزش بودن آنرا با تکیه بر مستندات تاریخی، به تصویر در می‌آورد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.