قتل در زندان یک روز مانده به آزادی

قتل در زندان یک روز مانده به آزادی

مردی زندانی که تنها یک روز به آزادی‌اش مانده بود دوباره در زندان ماندگار شد.

روز گذشته جلسه محاکمه این مرد در شعبه 71 دادگاه کیفری استان برگزار شد.

به گزارش تهران امروز، صبح روز پنجم تیر ماه سال 85 رئیس حراست زندان رجایی‌شهر مطلع شد که در اندرزگاه شماره یک ندامتگاه بین 2 تن از زندانیان درگیری خونینی رخ داده است.مسوول حراست به همراه 3 زندانبان دیگر به حیاط اندرزگاه رفته و در جلوی در ورودی با پیکر بی‌جان جوان 30 ساله‌ای رو به رو شدند که از سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود.

آنان وقتی ماجرا را از زبان سایر زندانیان شنیدند، به سلول مرد مهاجم رفته و او را تحت بازجویی قرار دادند.

مرد 49 ساله که از شدت خشم برافروخته بود، فریاد کشید: دیگر اعصابم را خورد کرده بود، از یک ساعت پیش این پسر جوان هر جا می‌رفتم دنبالم می‌آمد و دعوا به پا می‌کرد. من هم که دیدم او با چاقو تهدیدم می‌کند. عصبانی شدم و در دفاع از خودم چاقو را از دستش بیرون کشیده و به سمت او پرتاب کردم.

این متهم در تحقیقات بعدی تیم ماموران درباره انگیزه خود از این اقدام تبهکارانه‌اش پرده برداشت و گفت: مدتی بود که من به خاطر مشکلات مالی که در زندان پیدا کرده بودم با این جوان که به تازگی به اتهام درگیری در مجامع عمومی به این بند آمده بود، آشنا شدم. او که وضعیت مالی بهتری داشت هر از گاهی برای خرید از فروشگاه زندان به من پول قرض می‌داد.

روز حادثه هم او به من گفت که تاکنون 100 هزار تومان به او بدهکار هستم اما من منکر شده و گفتم که تنها وی از من 50 هزار تومان طلب دارد که او هم عصبانی شده و وقتی که من برای انجام کارهای آزادی از زندان و خبردار کردن خانواده‌ام به تلفنخانه رفته بودم، به آنجا آمده و قصد داشت با کاردی که در دست داشت به من حمله کند که با دخالت سایر زندانیان ناکام ماند.

این مرد متهم که صبح روز گذشته در دادگاه کیفری مورد محاکمه واقع شد درباره سابقه کیفری‌اش گفت: سال 63 من به اتهام قتل و چندین فقره سرقت و کلاهبرداری به 23 سال حبس محکوم شدم. در آن سال‌ها توانستم رضایت اولیای دم مردی که به خاطر سرقت از خانه‌اش وی را به قتل رسانده بودم جلب کنم. تمام این سال‌ها را هم تحمل کیفر کرده بودم و قصد داشتم که وقتی از زندان آزاد شدم زندگی آرامی داشته باشم که روز حادثه این اتفاق ناگوار رخ داد و من در دفاع از خودم قربانی حادثه را از پای در آوردم.

در این جلسه دادگاه دادرس فراهانی به همراه سایر مقامات قضایی حاضر در دادگاه چند نقص بر پرونده گرفته و بدین ترتیب تحقیقات تکمیلی در خصوص این ماجرا از سر گرفته شد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.