چه کسی به سرهنگ موشک می‌دهد؟

چه کسی به سرهنگ موشک می‌دهد؟

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است که در نظر دارد به منظور «حراست از کشور در مقابل تعرضات امپریالیسم» اقدام به خرید سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته و هلی‌کوپترهای تهاجمی از روسیه و بلاروس نماید.

به گزارش خبرگزاری رویتر هوگو چاوز که روز شنبه در جمع دانشجویان آکادمی نظامی کاراکاس سخن می‌گفت با تکرار ادعاهای گذشته مبنی بر اینکه «آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تهاجم نظامی علیه چاه‌های نفت ونزوئلا است» ادعا کرد که نیروهای مسلح کشور روز پنجشنبه یک آزمایش موشکی مهم را با موفقیت به انجام رسانده‌اند. وی همچنین اعلام داشت که دولت اختصاص بودجه لازم برای شلیک نخستین ماهواره مستقل کشور تحت عنوان «سیمون بولیوار» را در سال 2008 تصویب کرده‌است. هوگو چاوز پیش از ورود به عرصه سیاست در ارتش ونزوئلا با درجه سرهنگی خدمت می‌کرد. وی در دهه نود میلادی یک کودتای نافرجام علیه توره آندره پرز رئیس جمهوری وقت ونزوئلا را رهبری کرد.

رهبر چپگرای ونزوئلا در ادامه گفت: «ما در حال خرید یک سیستم دفاع هوایی عظیم و شگفت‌انگیز هستیم، با موشک‌هایی که برد آنها به 200 کیلومتر از سطح زمین می‌رسد». وی افزود که با خرید این سیستم «ونزوئلا به دژی تبدیل می‌شود که در برابر تهدیدات خارجی کاملا شکست‌ناپذیر خواهد بود».

رهبر ونزوئلا در ادامه افزود که طی سه‌ماهه نخست سالجاری میلادی بیش از561 میلیون دلار صرف ایجاد یک کارخانه ساخت مسلسل های پیشرفته AK-103 گردیده و مبالغ دیگری نیز برای تولید مهمات و مواد انفجاری مورد نیاز ارتش هزینه شده‌است. وی با اشاره به خرید هلی‌کوپترهای تهاجمی M-17، M-26 وM-35 از روسیه گفت که یک کمپ ویژه برای آموزش خلبانان این هلی‌کوپترها تاسیس خواهد شد.

چاوز با دفاع از سیاست حکومت این کشور در اختصاص بودجه‌های نظامی هنگفت طی سالهای گذشته افزود: «این یک سرمایه‌گذاری ضروری پس از سالها مسامحه است». وی همچنین گفت که به عقیده فرماندهان ارتش سیستم‌های موشکی تولیدشده توسط بلاروس و روسیه برای ارتقاء توان رزمی کشور مناسب به نظر می‌رسد.

ایالات متحده آمریکا همواره رویکرد میلیتاریستی حکومت ونزوئلا را تهدیدی برای ثبات و امنیت در منطقه آمریکای لاتین عنوان کرده، با این‌حال وزارت امور خارجه این کشور هنوز هیچ واکنشی به ادعاهای روز شنبه هوگو چاوز نداده‌است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.