شغل بلر پس از نخست وزیری

شغل بلر پس از نخست وزیری

گزارش‌های خبری در انگلیس حاکی از آن است که بلر قصد دارد بعد از استعفا از نخست وزیری جهت ایجاد همکاری و تفاهم بین ادیان آسمانی میسیونر مذهبی بین‌المللی شود.

به گزارش ایسنا به نوشته‌ی روزنامه‌ی دارالخلیج -چاپ امارات متحده‌ی عربی- این گزارش‌ها حاکی از آن است که تونی بلر، نخست وزیر انگلیس قصد دارد پس از استعفا از ریاست حزب کارگر و نخست وزیری انگلیس به عنوان یک مبلغ جهانی برای از بین بردن اختلافات و شکاف بین پیروان ادیان آسمانی فعالیت کند.
سر زیگموند شرینبرگ، یکی از رهبران گروه موسوم به همکاری بین ادیان آسمانی تاکید کرد: بلر موافقت خود را با انجام این امر اعلام کرده است.
وی افزود: بلر یک مسیحی متدین و معتقد است که به دیگر ادیان آسمانی از جمله یهودیت و اسلام توجه خاصی دارد به طوری که تابستان گذشته قرآن کریم، کتاب‌های تاریخی و دینی زیادی را در خصوص اسلام مطالعه کرده است و هم اکنون به شدت تمایل دارد که جهت ایجاد تفاهم بین پیروان ادیان آسمانی ایفای نقش کند.
معاونان بلر نیز تاکید کردند که وی همواره علاقمند به دیدار با رهبران دینی مسلمان بوده و در این راستا با محمد سید طنطاوی، شیخ الازهر دیدار کرده است.
این اظهارات در خصوص تدین و دینداری بلر با انتقاد اپوزوسیون دولت انگلیس روبه‌رو شد.
ایان جیبسون، یکی از این نمایندگان اپوزوسیون تاکید کرد: جای تاسف دارد که بلر پیش از درگیر ساختن انگلیس با حمله علیه عراق که به کشته شدن صدها هزار غیر نظامی بی‌گناه منجر شد به فکر حل بحران بین ادیان نیفتاده است.

وی انتخاب بلر را به عنوان مبلغ دینی جهانی مورد استهزا قرار داده و افزود: با توجه به تردید‌ها و مخالفت‌های شدیدی که نسبت به اهداف و سیاست‌های بلر وجود دارد، وی در انجام این ماموریت حساس و مهم موفق نخواهد بود


+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.