تظاهرات روز جهانی کارگر در تهران

تظاهرات روز جهانی کارگر در تهران

 به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، در تهران تظاهراتی برپا شده و شرکت کنندگان در حمایت از حقوق کارگران و مخالفت با وزیر کار شعار داده اند.

تظاهرات کارگران در تهران - تصویر آرشیوی
کارگران در تظاهرات خود بر حمایت از قانون کار تاکید گذاشته اند

به گزارش خبرگزاری کار ایران - ایلنا - از بامداد روز سه شنبه، شرکت کنندگان در گردهمایی روز جهانی کارگر به صورت دسته های پراکنده از برابر خانه کارگر به سوی ورزشگاه شیرودی، محل برگزاری گردهمایی، راهپیمایی کردند.

این خبرگزاری می افزاید که کارگران هنگام حرکت به سوی محل برگزاری مراسم با دادن شعارهایی خواستار توجه دولت به مشکلات صنفی خود شدند.

"امنیت شغلی حق مسلم ماست"، "زندگی آینده حق مسلم ماست"، "وزیر بی کفایت، استعفا، استعفا" از جمله شعارهای راهپیمایان گزارش شده که همچنین بر لغو قراردادهای موقت و حمایت از قانون کار تاکید می گذاشتند.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی، معاون امور شهرستانهای خانه کارگر، از سخنرانان گردهمایی روز سه شنبه بود که اظهار داشت تمامی اتحادیه های کارگری جهان در مراسم روز جهانی کارگر، ضمن طرح مطالبات صنفی، علیه جنگ و در مخالفت با سیاست های جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، شعار می دهند.

 با آمدن دکتر جهرمی به وزارت کار، قانون کار به زباله دان تاریخ سپرده شده است و امروز ما شاهد تشکیل نهادهای کارگری دستوری آن هم به اداره یک کارمند دونپایه وزارت کار هستیم
 
حسن صادقی - معاون خانه کارگر


در مورد محل برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در تهران، آقای صادقی گفت که قرار بود این گردهمایی در برابر سفارت سابق آمریکا برگزار شود اما، به گفته وی "به دلیل کم لطفی برخی مسئولان" اجبارا در وزرشگاه شیرودی برگزار شد.

وی این اقدام را به "کارشکنی در برگزاری تجمعات کارگری" نسبت داد.

آقای صادقی خطاب به محمد جهرمی، وزیر کار، گفت "شما که مدعی رهبری جامعه کارگری هستید، به جای آنکه نقطه قوت کارگران باشید، نقطه ضعف آنان شده اید."

وی وزیر کار را به تضعیف قانون کار متهم کرد و گفت "با آمدن دکتر جهرمی به وزارت کار، قانون کار به زباله دان تاریخ سپرده شده است و امروز ما شاهد تشکیل نهادهای کارگری دستوری آن هم به اداره یک کارمند دونپایه وزارت کار هستیم."

آقای صادقی همچنین گفت که واگذاری برخی واحدهای دولتی به بخش خصوصی، به گفته وی، باعث بدبختی کارگران شده است.

این مقام خانه کارگر در عین حال بر حمایت کارگران ایران از ولایت فقیه تاکید نهاد.

 

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.