عرضه نرم افزار"گوگل دسکتاپ"در ۲۹زبان مختلف

گوگل، نرم‌افزار "گوگل دسکتاپ" را در ‪ ۲۹‬زبان مختلف عرضه کرد

شرکت "گوگل"، نرم‌افزار "گوگل دسکتاپ ‪ "۵‬خود را که دو ماه قبل نگارش انگلیسی آن را عرضه کرده بود، به ‪ ۲۹‬زبان جدید منتشر کرد.

به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، این نرم‌افزار که مهمترین کاربرد آن جستجوی فایلها در هارددیسک رایانه‌های کاربران است، هم‌اکنون در ‪۲۹‬ زبان مختلف شامل فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، هلندی، ژاپنی، چینی و هندی به صورت رایگان عرضه شده‌است.

نرم‌افزار "گوگل دسکتاپ ‪ "۵‬که در سیستم‌عاملهای "ویندوز ‪" ،۲۰۰۰‬ویندوز اکس پی" و "ویندوز ویستا" قابل اجرا است، به کاربران اجازه می‌دهد به همان صورت که از موتور جستجوی "گوگل" برای یافتن اطلاعات مورد نیاز از اینترنت استفاده می‌کنند، از این نرم‌افزار برای یافتن اطلاعات مورد نیاز درون هارددیسک رایانه‌های خود کمک بگیرند.

"گوگل دسکتاپ" که پیش از این تمامی نگارشهای آن مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته است، پس از نصب شدن در رایانه، تمامی اطلاعات موجود در هارددیسک شامل فایل‌ها، ایمیل‌ها، اسناد متنی، وب سایتهای ذخیره شده و سایر اطلاعات را فهرست می‌کند که در مرحله بعد کاربران می‌توانند با سرعت زیاد در میان این انبوه اطلاعات به جستجوی اطلاعات مورد نظر خود بپردازند.

علاوه بر این، "گوگل دسکتاپ" دارای قابلیتهایی متنوع اینترنتی به نام "گجت"(‪ (Gadget‬است که این "گجت"ها روی دسکتاپ رایانه قرار گرفته و اطلاعاتی نظیر ایمیل‌های دریافتی، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، عناوین مهم خبری، تقویم و سایر اطلاعات انتخابی کاربران را نمایش می‌دهند.

نگارش پنجم "گوگل دسکتاپ" که نگارش انگلیسی آن دو ماه قبل عرضه شده بود به علاوه به قابلیت ضد فیشینگ(ضد وب سایت‌های جعلی) مجهز شده است.

این بدان معناست که چنانچه درون اطلاعات استخراج شده توسط "گوگل دسکتاپ" لینک و آدرس سایتی وجود داشته باشد که این نرم‌افزار غیر ایمن بودن آن را تشخیص بدهد، هشداری برای کاربر نمایش داده می‌شود و غیر ایمن بودن آن سایت یادآوری می‌شود.

هم‌اکنون سیستم‌عامل جدید "مایکروسافت" به نام "ویندوز ویستا" نیز دارای یک قابلیت پیشرفته جستجوی هارددیسک رایانه است که در حقیقت رقیب جدی "گوگل دسکتاپ" محسوب می‌شود که این جستجوگر گنجانده شده در "ویستا"، برای استفاده در "ویندوراکس پی" نیزاز سایت مایکروسافت قابل دانلود است.

علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند نگارش پنجم نرم‌افزار "گوگل دسکتاپ" را در ‪ ۲۹‬زبان مختلف به صورت رایگان از بخش دانلود نرم‌افزار وب سایت "گوگل" دریافت کنند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.