'نانسی پلوسی از ایران تقاضای روادید نکرده است'

'نانسی پلوسی از ایران تقاضای روادید نکرده است'

دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تلاش نانسی پلوسی برای سفر به ایران را تکذیب کرده است.
نانسی پلوسی در دمشق
سفر جنجالی نانسی پلوسی به سوریه شایعات درباره احتمال سفر او به ایران را تقویت کرده است

این دفتر در تماس با خبرنگار بی بی سی در واشنگتن ضمن تکذیب گزارش منابع ایرانی درباره برنامه ریزی خانم پلوسی برای دیدار از تهران، از چنین تصمیمی ابراز بی اطلاعی کرد.

پیش از این روزنامه اعتماد، چاپ تهران به نقل از یکی از نمایندگان مجلس نوشته بود نانسی پلوسی برای سفربه ایران تقاضای ویزا کرده است.

روزنامه اعتماد به نقل از رشید جلالی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نوشته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از طریق دولت سوئیس خواستار سفر به ایران و مذاکره با مقام های جمهوری اسلامی شده است.

آقای جلالی در این گفتگو از آغاز بررسی درخواست سفر خانم پلوسی به طور جدی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داده بود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی سفر نانسی پلوسی که با انتقاد کاخ سفید همراه شد، تا کنون چند بار به گزارش های مربوط به احتمال سفر او به ایران واکنش نشان داده اند.

این در حالی است که دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش تر در واکنش به اعلام علاقه تام لانتوس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده برای سفر به ایران به همراه نانسی پلوسی، چنین تصمیمی را رد کرده بود.

در این حال مقام های وزارتخانه های امور خارجه هر دو کشور از احتمال این دیدار استقبال کرده اند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.