تایمز: سکوت ۲۸ ساله ایران و امریکا شکسته می شود

تایمز: سکوت 28 ساله ایران و امریکا شکسته می شود

تایمز نوشت امریکا پس از سکوتی بیست وهشت ساله اماده می شود با ایران گفت و گو کند. Iran-Usa.jpg

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از این روزنامه ، کاندولیزا رایس وزیر خارجه امریکا دیروز دورنمایی از گفت و گوی مستقیم با طرف ایرانی خود در نشست شرم الشیخ را ترسیم کرد. این گفت و گو ممکن است مهم ترین تماس این کشور با جمهوری اسلامی پس از گذشت تقریبا سی سال تیرگی روابط انها باشد.

وزیر خارجه امریکا کمی پس از ان که ایران اعلام کرد منوچهر متکی وزیر خارجه این کشور در مذاکرات شرم الشیخ شرکت می کند، این اظهارات را مطرح کرد.

به نوشته تایمز مسئولان وزارت خارجه امریکا پیش بینی می کنند احتمال زیادی برای گفت وگوی دو جانبه در مصر وجود داشته باشد. گرچه در مراسم شامی در سال دو هزار و چهار کالین پاول وزیر خارجه سابق امریکا به شکلی ناخواسته صندلی خود را در کنار وزیر خارجه ایران دید، هیچ گفت و گوی معناداری بین انها صورت نگرفت. در عین حال بوش برای بازنگری در دیپلماسی خود در خصوص ایران تحت فشار دموکرات های کنگره، گروه تحقیق عراق و متحدانی چون تونی بلر نخست وزیر انگلیس قرار گرفته است.

روزنامه تایمز در ادامه به اظهارات رایس درباره مسایلی پرداخته است که در این گفت و گوی احتمالی با ایران مطرح می شود که از ان جمله بحث درباه توقف کمک به شبه نظامیان در عراق است. 
 

 

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.