استقبال فراوان ازمجسمه های ساخته رضا کیانیان

استقبال فراوان ازمجسمه های ساخته رضا کیانیان

نمایشگاه مجسمه­های رضا کیانیان با عنوان دوباره نگاه کن، نه تنها هنرمندان را به خانه هنرمندان کشاند بلکه باعث شد سالن­های طبقه همکف این مکان تا ساعت­ها جایی برای ایستادن نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از میراث خبر، نمایشگاه مجسمه­های رضا کیانیان، عصر امروز (شنبه، 8 اردیبهشت) در خانه هنرمندان افتتاح شد. در این نمایشگاه آثاری برگرفته از طبیعت مانند پرندگان و همچنین موضوع­های انسانی مانند تندیس زنان به نمایش درآمده بود. اما آنچه بیشتر از مجسمه­ها جلب توجه می­کرد، جمعیت زیادی بودند که برای دیدن کارها و در وهله اول دیدن رضاکیانیان روانه خانه هنرمندان شده بودند.

جمعیت زیادی از دقایقی پیش از افتتاح در ساعت 17 در نگارخانه ممیز و حتی راهروی ورودی آن جمع شده بودند و هر لحظه که از زمان گشایش نمایشگاه می­گذشت بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می­شد تاآنجا که به پیشنهاد یکی از اطرافیان کیانیان، این هنرمند که در راهروی نگارخانه به ابراز علاقه مردم پاسخ می­داد، برای ارتباط بهتر و رفت و آمد راحت­تر مردم به درون یکی از تالارها رفت. بااین­حال، اطراف او لحظه­ای از حضور عکاسان و هنرمندان دیگر مانند پرویز پرستویی که از همان لحظات آغازین حضور داشت، خالی نبود. هرچند که در این میان واکنش هنرمندان دیگر نیز بسیار جالب بود. فاطمه معتمد آریا پس از دقایقی صحبت با کیانیان، به جمعیت پشت سر خود نگاه کرد و با دیدن عکاسانی که مدام از این صحنه­ها عکس می­گرفتند، گفت:«ای وای، نمایشگاه را ببین.»

بهمن فرمان آرا هم هنگام ورود به راهرو  ورودی نگارخانه با دیدن جمعیتی که برای واردشدن به داخل در صف ایستاده­اند، گفت:«اینجا تظاهرات است؟»

کیانیان قبلا هم در گفتگو با روابط عمومی خانه هنرمندان در مورد آثار به نمایش گذاشته شده گفته بود:این کار را از مدت‌ها پیش می‌کردم ولی آثار این نمایشگاه حاصل دو سال اخیر (85_84) است. همچنین در گذشته نقاشی نیز کار کرده ام که بیشتر با مداد رنگی و گواش بوده است که اغلب آنها را به دوستانم هدیه داده‌ام.

شادمهر مهرراستین، جعفر پناهی، جمشید بایرامی، رضا عطاران،  محمود کلاری ،عزیز ساعتی ،میترا محاسنی ، کمال تبریزی ،حبیب رضایی، وحید نیکخواه آزاد ،نادر مشایخی ،سید محمد بهشتی و مازیار میری از جمله هنرمندان بازدیدکننده نمایشگاه بودند. نمایشگاه دوباره نگاه کن با حدود 50 اثر 40 در 40 و 50 در 50 تا 13 اردیبهشت دائر است.

رضا کیانیان (متولد 1330) و فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او علاوه بربازیگری  کتاب‌های بازیگری،تحلیل بازیگری، شعبده بازیگری، ناصر و فردین و بازیگری در قاب را به انتشار رسانده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.