جنگ لفطی ایران واسرائیل|اولمرت:من این حرفهارانزدم

جنگ لفطی ایران و اسرائیل | اولمرت: من این حرف ها را نزدم

دفتر ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز شنبه این موضوع را که وی در مصاحبه با مجله ای المانی گفته است می توان در حمله ای ده روزه با استفاده از هزار فروند موشک کروز به برنامه هسته ای ایران به شدت اسیب رساند ، تکذیب کرد .

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «انتخاب»، مجله المانی فوکوس Focus نوشت اولمرت در پاسخ به پرسش امیر طاهری خبرنگار این مجله که از وی پرسید ایا درصورت ادامه بی توجهی ایران به درخواست های شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام نظامی یکی از گزینه ها خواهد بود یا خیر پاسخ داد هیچکس چنین چیزی را منتفی نمی داند.

این مجله المانی همچنین به نقل از اولمرت اعلام کرد نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد شاید نابود کردن تمام برنامه هسته ای ایران غیر ممکن باشد اما اسیب رساندن به برنامه هسته ای ایران به گونه ای که سالها عقب بیفتد امکانپذیر است .

به گفته اولمرت این حمله ده روز طول خواهد کشید و نیازمند شلیک هزار موشک کروز تاماهاوک Tomahawkخواهد بود.
این در حالی است که میری ایسین سخنگوی اولمرت گفت نخست وزیر اسرائیل با نویسنده مقاله فوکوس گفتگو کرده اما اظهاراتی را که به وی نسبت داده شده بیان نکرده است.

ایسین افزود این نشست مصاحبه نبود و برای اهداف پس زمینه ای انجام شد و استنباط نمی شد که از این نشست استفاده شود و نخست وزیر چنین چیزی هایی را نگفته است.

اولریچ شمیدلا سردبیر بخش خارجی مجله فوکوس نیزگفت تلاش خواهد کرد با خبرنگاری که این مصاحبه را انجام داده است تماس بگیرد .


* ایران ادعای اولمرت را لاف زنی خواند
مقامات ایرانی امروز شنبه اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که ادعا کرده بود می توان با شلیک حدود هزار فروند موشک کروز طی ده روز به تاسیسات هسته ای ایران به شدت اسیب وارد کرد ، گزافه گویی خواندند.

عطا الله بروجردی رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان ایران در سخنانی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شد اعلام کرد گزافه گویی های (ایهود)‌ اولمرت تحقق نخواهد یافت .

وی افزود محمد البرادعی( مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی ) اعلام کرده است دانش هسته ای ایران را نمی توان با بمباران نابود کرد زیرا این دانش ملی است.

بروجردی افزود علاوه بر این اگر امریکا و اسرائیل چنین اشتباهی مرتکب شوند انها بهتر از هرکس از پیامدهای ان برای خود اگاهند.

نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با هفته نامه آلمانی فوکوس که قرار است دوشنبه منتشر شود گفت ممکن است انهدام کامل برنامه هسته ای ایران امکان پذیر نباشد اما می توان به ان به شکلی اسیب وارد کرد که چندین سال با تاخیر مواجه شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.