'آمریکا به ایران هراسی دامن می زند'

'آمریکا به ایران هراسی دامن می زند'

وزیر دفاع جمهوری اسلامی، آمریکا را متهم کرد که از راه های مختلف سعی می کند تا مانع از گسترش روابط میان ایران و کشورهای عربی و اسلامی شود.
سرتیپ مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع ایران، عکس از ایسنا
وزیر دفاع ایران: آمریکا درصدد درگیر کردن کشورهای اروپایی در بحران عراق است.

سرتیپ مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع ایران روز شنبه، 8 اردیبهشت در تهران گفت که "ایالات متحده با ایجاد جبهه بندی فارسی-عربی تلاش می کند تا اسرائیل را در حاشیه امنی قرار دهد."

آقای محمد نجار سفرهای مقام های آمریکایی به منطقه را به همین علت دانست و مدعی شد که آمریکا از طریق 'ایران هراسی'، سعی می کند به رقابت های تسلیحاتی دامن زده و خاورمیانه را در نا امنی و بحران نگه دارد و حضور خود را در نزد افکار عمومی منطقه توجیه کند.

به دنبال انقلاب 1357 در ایران و اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایرانی، آمریکا روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و از آن زمان روابط دو کشور همراه با تنش و بحران بوده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با متهم کردن آمریکا در دست داشتن تعدادی از انفجارها در عراق گفت که ایالات متحده درصدد درگیر کردن کشورهای اروپایی در بحران عراق است.

مقامات آمریکایی طی ماه های اخیر ایران را متهم به دخالت در خشونت های عراق کرده اند و می گویند که ایران در ناآرامی ها دست دارد اما ایران می گوید که حضور نیروهای خارجی عامل نا امنی در عراق است.

آمریکا همواره ایران را به حمایت از تروریسم، تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای و بی ثبات کردن عراق، مناطق فلسطینی و لبنان متهم کرده است، اتهاماتی که ایران آنها را به شدت رد می کند.

ایران در مقابل آمریکا را متهم می کند که برای سرنگونی جمهوری اسلامی تلاش می کند و با وضع تحریم های همه جانبه و اعمال فشار از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد سعی می کند جمهوری اسلامی را در وضعیت دشواری قرار دهد.

دو کشور در مقاطعی، از جمله حمله آمریکا به افغانستان برای سرنگونی طالبان همکاری های با هم داشتند اما به دنبال اطلاق نام 'محور شرارت' از سوی جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا به ایران، این همکاری ها به شدت کاهش یافت.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.