'دستگیری یک عضو ارشد القاعده' توسط آمریکا

'دستگیری یک عضو ارشد القاعده' توسط آمریکا

آمریکا می گوید یکی از ارشدترین اعضای القاعده را در عراق در حالیکه به سمت خانه می رفته تا حملات دیگری را طرح ریزی کند، دستگیر کرده است.
عبدالهادی العراقی
هم افغانستان و هم پاکستان از خبر دستگیری این عضو القاعده ابراز خوشنودی کرده اند

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، می گوید این شخص با نام عبدالهادی العراقی در حال حاضر در زندان گوانتانامو نگهداری می شود.

مقام های آمریکایی وی را به فرماندهی حملاتی علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان متهم کرده اند و می گویند او در نقشه هایی برای ترور پرویز مشرف، رئیس جمهور پاکستان، دست داشته است.

هم افغانستان و هم پاکستان از خبر دستگیری این عضو القاعده ابراز خوشنودی کرده اند.

بنا به اطلاعاتی که پنتاگون در مورد آقای العراقی ارائه کرده، وی در اواخر دهه نود میلادی از فرماندهان اصلی شبه نظامیان در افغانستان بوده و پس از آن در فاصله سالهای 2002 تا 2004 میلادی مسئول انجام حمله علیه نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بوده است.

یک منبع امنیتی آمریکا به بی بی سی گفته که آقای العراقی در پایان سال گذشته میلادی و در عملیاتی که سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در آن دخالت داشته، دستگیر شده است.

هنوز مشخص نیست که وی در کجا دستگیر شده بوده و از زمان دستگیری تا کنون در چه محلی نگهداری می شده است.

دستگیری گسترده در عربستان

عبدالهادی العراقی
مقامات عربستان می گویند این افراد قصد حمله به تاسیسات نفتی و پایگاه های نظامی داشته اند

همزمان روز جمعه مقامات امنیتی در عربستان سعودی اعلام کرده اند که بیش از 170نفر را به ظن دست داشتن در عملیات تروریستی دستگیر کرده اند.

ژنرال منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی به رسانه های داخلی این کشور گفت افراد بازداشت شده هم تبعه سعودی و هم خارجی هستند.

در جریان این عملیات مقادیر قابل توجهی اسلحه و 32,4میلیون دلار پول نقد نیز ضبط شد.

بنابر اعلام وزارت کشور عربستان سعودی برخی ازمظنونان مشغول فراگیری آموزش خلبانی بوده اند و درنظر داشته اند تا به تاسیسات نفتی و پایگاه های نظامی حمله کنند.

در اطلاعیه وزارت کشور که در شبکه دولتی تلویزیونی الاخباریه قرائت شد، آمده است: "برخی از مظنونان آموزش استفاده از سلاح را آغاز کرده بودند و برخی به کشورهای دیگر اعزام شده بودند تا به آموزش خلبانی بپردازند و برای عملیات تروریستی در داخل پادشاهی سعودی محیا شوند".

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.