ایران نایب قهرمان وزنه برداری آسیا شد

ایران نایب قهرمان وزنه برداری آسیا شد.

تیم وزنه برداری ایران در سی و هشتمین دوره از مسابقات وزنه برداری آسیا که در شهر تایان چین برگزار شد، با کسب 491 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید.
وحید ربیعی
وحید ربیعی در وزن به اضافه 105 کیلوگرم این مسابقات، سه مدال برنز بدست آورد

مقام اولی این رقابت ها را کشور میزبان از آن خود کرد و تیم تایلند نیز پس از چین و ایران با کسب 474 امتیاز سوم شد.

این مسابقات در هفت روز و در وزن های مختلف برگزار شد که شاهد قدرت نمایی وزنه بردارنی از ایران، ازبکستان، ژاپن، اندونزی، تایلند، قطر، سریلانکا، پاکستان، هند، کره، تاجیکستان، قزاقستان، سوریه، ترکمنستان، ویتنام، چین، قرقیزستان، چین تایپه ، عربستان و کویت بود.

تیم ایران این نتیجه را در غیاب برخی چهره های برجسته وزنه برداری خود از جمله حسین رضا زاده، محمد علی فتاحی نژاد، محسن بیرانوند، اصغر ابراهیمی کسب کرد.

سال گذشته موضوع مثبت بودن جواب آزمایش دوپینگ همه نفرات تیم ایران به جز رضازاده، وزنه برداری ایران را با بحران مواجه کرد. ظاهرا به جز نفرات محروم، رضازاده ترجیح داده به چین نرود و برای مسابقات جهانی آماده شود.

از جمله وزنه بردارانی که در این دوره درخشیدند و به مدال دست یافتند، می توان از وحید ربیعی در وزن به اضافه 105 کیلوگرم (سه مدال برنز)، حامد منصوری در وزن 105 کیلوگرم (یک مدال برنز) نواب نصیر شلال و شهروز قربانی در وزنهای 85 و 94 کیلوگرم (هر کدام یک مدال برنز) نام برد.

در وزن به اضافه 105 که همواره به خاطر حضور رضا زاده برای ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار بوده، جابر سالم ورزشکار قطری که رقیب اصلی او در مسابقات وزنه برداری به شمار می رود، در غیاب رضا زاده نتوانست مقام قهرمانی آسیا راکسب کند و در مکان دوم ایستاد.

"های بو سون" وزنه بردار چینی، با مهار وزنه‌های 201 و 230 کیلوگرم توانست به مقام اول وزن به اضافه 105 کیلوگرم این مسابقات برسد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.