جرج مایکل محاکمه می‌شود

جرج مایکل محاکمه می‌شود

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام جرج مایکل یک روز پیش از کنسرت او در لندن، آتش‌سوزی در صحنه فیلمبرداری جدیدترین فیلم مجموعه "بتمن" و اعطا جایزه سروانتس به آنتونیو گاموندا شاعر اسپانیایی از اخبار مهم امروز پنجم اردیبهشت (25 آوریل) است.

SENSURERT: George Michael måtte bytte T-skjorte (Foto: EPA/Scanpix).

مایکل خواننده 43 ساله بریتانیایی پیش از حضور در کنسرت بزرگ استادیوم ومبلی در لندن باید به دادگاه برود. او اکتبر گذشته به اتهام رانندگی در حالت غیرعادی بازداشت شد.
اسوشیتدپرس نوشت دادگاه مایکل هشتم مه (18 اردیبهشت) برگزار می شود. این در حالی است که فردای آن روز او اولین کنسرت ومبلی را اجرا می کند. قاضی کاترین مارشال تقاضای مایکل مبنی برای حضور نداشتن او در جلسه دادگاه را نپذیرفته است.

جرج مایکل با نام اصلی جرج پاناییتو در خانواده ای یونانی تبار در شمال لندن به دنیا آمد. او از اوایل دهه 1980 خواننده گروه Wham بود و خیلی زود به شهرت رسید. مایکل پس از دو تک ترانه بسیار موفق Careless Whispers و "زاویه متفاوت" از گروه جدا شد و جداگانه به فعالیت ادامه داد. تاکنون بیش از 85 میلیون نسخه از آلبوم های او در دنیا به فروش رسیده است.

مایکل چند سال پیش آهنگی تحت عنوان "به سگ شلیک کن" نوشت و همکاری آمریکا و بریتانیا را در حمله به عراق مورد اتنقاد قرار داد. در ویدئوکلیپ این ترانه تونی بلر به صورت یک سگ تصویر شده که همه جا همراه صاحبش (جرج بوش) است.

در مراسمی که روز گذشته در آلکا دو هنارز برگزار شد، جایزه سروانتس به آنتونیو گاموندا شاعر اسپانیایی رسید. این جایزه را خوان کارلوس پادشاه اسپانیا به گاموندا 76 ساله اعطا کرد. آلکا دی هنارز شهری است که گفته می شود میگل دوسروانتس نویسنده مشهور قرن شانزدهم و خالق "دن کیشوت" آنجا به دنیا آمده است.

ارزش نقدی این جایزه که برنده آن نوامبر گذشته اعلام شد، حدود 120 هزار دلار است. نخستین مجموعه اشعار گاموندا در دهه 1960 منتشر شد. فقر، رنج و تاریکی مضامین غالب اشعار او را تشکیل می دهد. بزرگترین موفقیت گاموندا در اواخر سال های 1980 به دست آمد؛ زمانی که کتاب Edad او برنده جایزه ملی شعر اسپانیا شد. گاموندا اشعار ناظم حکمت، شاعر ترک را به اسپانیایی ترجمه کرده است.

راجر ابرت، منتقد فیلم معروف آمریکایی، پس از مدت ها که به دلیل بیماری از انظار عمومی دور بود، این هفته در "جشنواره فیلم های نادیده گرفته شده" شرکت می کند. منتقد 64 ساله 16 ژوئن گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت تا یک غده سرطانی بزاقی از بدن او خارج شود.

نهمین دوره جشنواره فیلم های نادیده گرفته شده از چهارشنبه این هفته در دانشگاه ایلینویز آغاز می شود و ابرت که خود یکی بانیان جشنواره است، از جایگاه تماشاگران فیلم ها را می بیند. منتقد برنده جایزه پولیتزر که چهره او به خاطر عوارض ناشی از جراحی به طور موقت از شکل افتاده، در مقاله ای که روز گذشته در شیکاگو سان تایمز به قلم او منتشر شد، از عکاس ها خواست تا می توانند از چهره درهم ریخته او عکس بگیرند. ابرت در این مقاله با بکار بردن یکی از دیالوگ های معروف کلارک گیبل در فیلم "بربادرفته" نوشته: "راستش رو بخوای عزیزم، اصلا برام مهم نیست!" او هنوز قادر به حرف زدن نیست.

یک دلال خودروهای قدیمی که سر نیکلاس کیج و خیلی های دیگر را کلاه گذاشته بود، پس از بازداشت در اسپانیا به پنج سال زندان و پرداخت 8/1 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد. او برای فروش خودروهای قدیمی مبلغی به عنوان پیش پرداخت می گرفت، بعد پول را نگه می داشت یا با آن بدهی های قبلی خود را می پرداخت. کیج که در کیفرخواست به صورت "ن. ک" از او نام برده شده، برای خرید سه فراری و یک کبرا مبلغ 300 هزار دلار به پیتر براتمن 47 ساله پرداخته بود.

به گزارش اسوشیتدپرس، جیمز فنتن، شاعر و خبرنگار انگلیسی، "نشان طلای شعر" ملکه در سال 2007 را از آن خود کرد. فنتن 57 ساله استاد شعر سابق دانشگاه آکسفورد است و از آثار او می توان به "خاطرات جنگ"، "بچه ها در تبعید" و مجموعه "اشعار برگزیده" اشاره کرد. او که یکی از معروفترین شعرای بریتانیاست، در زمان جنگ ویتنام به عنوان خبرنگار آنجا حضور داشت. او در عین حال یک خبرنگار سیاسی و منتقد نمایش است. کاخ باکینگام اعلام کرد فنتن این نشان را تابستان امسال از ملکه الیزابت دوم دریافت می کند.

نشان طلای سلطنتی در 1933 به همت جرج پنجم، شاه انگلستان و پدربزرگ ملکه برپا شد. برنده این مدال هر سال روز 23 آوریل که آن را روز تولد شکسپیر می دانند، اعلام می شود. برنده را گروهی از کارشناسان ادبی تعیین می کنند که در نهایت به تائید خاندان سلطنتی می رسد.

رویترز گزارش داد روز گذشته آتش سوزی در یک ساختمان متروکه در شیکاگو که برای فیلمبرداری جدیدترین قسمت مجموعه "بتمن" مورد استفاده قرار می گیرد، به طور موقت باعث اخلال در کار شد. این ساختمان زمانی محل اداره پست این شهر بوده است. ظاهرا آتش سوزی از سیستم تهویه طبقات بالایی این ساختمان 14 طبقه آغاز شد. در لحظه وقوع حادثه، گروه فیلمبرداری در خیابان مشغول بودند که در آن یک اتوبوس مدرسه زردرنگ به دیوار برخورد می کند. در این حادثه کسی آسیب ندید و ماموران آتش نشانی بعد از دو ساعت صحنه را ترک کردند.

جدیدترین فیلم بتمن "شوالیه تاریکی" نام دارد که دنباله ای بر فیلم "بتمن آغاز می شود" (2005) است. این بار هم کریستفر نولان فیلم را کارگردانی می کند و کریستین بیل دوباره در نقش مهاجم نقابدار ظاهر شده است. هیث لجر نقش ژوکر، دشمن بتمن را به عهده دارد. "شوالیه تاریکی" تابستان سال آینده اکران می شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.