فقط به خاطر ناموسم آدم کشتم

فقط به خاطر ناموسم آدم کشتم

 مردی که به جرم آدمکشی بازداشت شده است امروز در دادگاه کیفری تهران، انگیزه جنایت را فقط دفاع از ناموس خود عنوان کرد.فقط به خاطر ناموسم آدم کشتم
در نشست رسیدگی به این پرونده که امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد ابتدا رضوانفر – نماینده دادستان- به تشریح کیفرخواست پرداخت: داوود 33 ساله متهم است فروردین 1384 با همدستی خواهرش که اکرم نام دارد مردی به نام علی را به خانه شان در شهر قدس- قلعه حسن خان- کشاند و او را با کارد، قربانی کرد.
نماینده دادستان، اضافه کرد: تحقیق پلیس جنایی شهریار نشان داد داوود جنازه گونی پیچ را به یک کانال آب شهر قدس انداخت و به دنبال بررسی فهرست ریز مکالمه های تلفن همراه علی به دام افتاد.
رضوانفر ادامه داد: داوود در بازجویی ها به جنایت اعتراف کرد و حالا نظر به مدرک های موجود و تقاضای اولیای دم از محضر دادگاه برای او صدور حکم مرگ خواهانم.
سپس پدر و مادر علی در جایگاه اولیای دم قرار گرفتند و برای قاتل پسرشان حکم مرگ خواستند. پدر علی اظهار داشت: 19 اسفند بود که زنگ تلفن خانه به صدا درآمد و چند دقیقه بعد پسرم بیرون رفت. می گفت به قهوه خانه می رود اما دیگر هیچ خبری از او نشد تا اینکه 6 ماه بعد جنازه اش را در کانال آب پیدا کردند.
رییس شعبه 71 دادگاه کیفری تهران از مجرم ردیف نخست خواست به تشریح جزییات جنایت بپردازد.داوود گفت: یک روز صبح که می خواستم به سرکار بروم متوجه شدم حال خواهرم بد است. وقتی علت را پرسیدم از بلایی که سرش آمده پرده برداشت. اکرم گفت: روزی که برای خرید دارو از خانه خارج شده بود علی با تهدید چاقو او را سوار پیکانش کرد و تحت آزار شیطانی قرار داد. خواهرم باردار شده بود و نمی توانستم این ننگ را تحمل کنم.
وی ادامه داد: شوکه شده بودم و آرام و قرار نداشتم که باز هم تلفنهای علی شروع شد. او مدام خواهرم را تهدید می کرد و آن روز به زور وارد خانه مان شد. علی قصد کشتن مرا داشت که چاقو را از دستش گرفتم و به گردنش زدم. در این موقع قاضی عزیزمحمدی تاکید کرد: بارها پیش بازپرس اعتراف کرده ای که وقتی از این ماجرا مطلع شدی با طرح نقشه قبلی از خواهرت خواستی تا علی را به خانه دعوت کند و بعد با چاقو به جانش افتادی. در این باره چه می گویی؟ داوود پاسخ داد: نه! حرف های قبلی ام را قبول ندارم.
درادامه این نشست، یکی از مستشاران پرسید، روی جنازه آثار متعدد ضربه های کارد به چشم می خورد و می گویی فقط یک ضربه به گردن علی زدی؟! داوود سکوت کرد و چند لحظه بعد عنوان کرد: فقط به خاطر ناموسم آدم کشتم. گزارش ایسکانیوز می افزاید: نوبت دفاع به اکرم که رسید، گفت: در جنایت هیچ نقشی نداشتم، بعد از بلایی که سرم آمد، علی مدام با من تماس می گرفت و پول زور می خواست. من از ترس آبرویم برایش پول می بردم.
با پایان حرف های ضد و نقیض خواهر و برادر، قاضی عزیزمحمدی و چهار مستشارش وارد شور شدند تا به دنبال بررسی های موشکافانه به انشای رای بپردازند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.