سردرگمی مسافران ایرانی در فرودگاه باکو

سردرگمی مسافران ایرانی در فرودگاه باکو

اخیرا آژانسهای فروش بلیط هواپیما، با دریافت مبلغی بیشتر اقدام به اخذ ویزا برای مسافران متقاضی بلیط چند کشور می‌کنند که این امر در برخی موارد مشکلاتی را برای مسافران به‌وجود میاورد.  Go to fullsize image

طی روزهای اخیر بسیاری از مسافران پرواز تهران - باکو که ویزایشان به‌واسطه آژانسهای فروش بلیط اخذ شده است، مجبور به بازگشت به تهران از فرودگاه یا اقدام به تهیه ویزای جدید در فرودگاه باکو شده‌اند.

یکی از این مسافران اظهار کرد: سفارت جمهوری آذربایجان در ایران مبلغ 40 دلار برای صدور ویزا از متقاضیان دریافت می‌کند، اما برای سهولت دریافت ویزا مبلغ 65 دلار به یکی از شرکت‌های فروش بلیط دادیم تا آنها اقدام به تهیه ویزا کنند. این شرکت پس از سه روز بلیط و ویزای ما را تحویل داد و مشکلی برای خروج از کشور پیش نیامد، ولی در فرودگاه باکو و هنگام بررسی ویزاها به ما اجازه ورود داده نشد و دلیل آن درج نشدن یک مهر در ویزا عنوان شد.

این مسافر با بیان اینکه حدود دو ساعت در فرودگاه سرگردان بودیم، ادامه داد: مسوولان فرودگاه اصرار به بازگرداندن ما به تهران را داشتند که با پیگیری‌های زیاد و پرداخت بیش از 75 دلار، موفق به دریافت ویزای یک‌هفته‌یی شدیم.

این در حالی است که مشکلی در ویزای مسافرانی که شخصا اقدام به تهیه ویزا از سفارتخانه این کشور در ایران کرده بودند وجود نداشت.

یکی از متصدیان صدور اجازه ورود فرودگاه حیدرعلی‌اف باکو در این‌باره گفت: معمولا در هر پرواز تهران به تعدادی مسافر که ویزای آنها فاقد اطلاعات لازم است، برمی‌خوریم و طبق قانون باید آنها را روانه شهر مبدا کنیم. البته با بررسی شرایط، برای برخی مسافران که پیش از این سابقه حضور در جمهوری آذربایجان را داشته‌اند ویزا صادر می‌شود.

گفتنی است، فرودگاه جمهوری آذربایجان تنها اقدام به صدور ویزا برای افرادی می‌کند که دارای پاسپورت یا اقامت‌نامه کشورهای اروپایی باشند و در مورد صدور ویزا برای متقاضیان بسیاری از کشوهای آسیایی ازجمله افغانستان، عراق و ... محدودیت‌هایی اعمال می‌کند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.