حذف نام خلیج عربی از آثار ایرانی موزه لوور

حذف نام خلیج عربی از آثار ایرانی موزه لوور

 گزارش خبرگزاری فارس به نقل از میراث آریا، شناسنامه آثار تاریخی ایرانی موجود در موزه لوور که در برخی از آنها نام خلیج عربی به جای خلیج فارس قید شده بود، به دنبال نامه اسفندیار رحیم‌مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به رئیس موزه لوور و با همکاری رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، تصحیح شد.
بر اساس این گزارش " سرپرست دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی سازمان در این زمینه گفت: در دیداری که با "ون سان گریمور" رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در تهران داشتم، درباره این مسئله صحبت شد و ایشان اعلام کردند که در شناسنامه آثار تاریخی ایران که در موزه لوور وجود دارد، این اشتباه اصلاح شده است. در مورد کتب و نشریات نیز در یک پروسه‌ زمانی قطعا این اشتباه تصحیح خواهد شد که البته نیازمند مدت زمان بیشتری است.
محمد کاظم خلدی نسب افزود: رایزن فرهنگی فرانسه در تهران، همچنین اسفند سال گذشته نامه سفیر فرانسه درخصوص برگزاری سمینار بین‌المللی "طبیعت، شهر و اوقات فراغت" را به مشایی ارائه داده بود که با موافقت رئیس سازمان قرار است این همایش از 11 تا 16 اردیبهشت در کاشان برگزار شود.
وی با بیان اینکه این سمینار با همکاری پژوهشگاه، معاونت گردشگری، انجمن ایران شناسان فرانسه در تهران، سازمان محیط زیست، استانداری، سازمان جنگل‌ها و مراتع و شهرداری کاشان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت دادن ایرانیان به طبیعت و گذراندن بخشی از اوقات فراغت خود در دامنه طبیعت، فرانسوی‌ها خواهان برگزاری این سمینار در ایران شده‌اند تا در قالب آن فرهنگ طبیعت دوستی را به دنیا معرفی کنند.
وی ادامه داد: درصدد هستیم مقالات و سخنرانی‌های این سمینار به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه تهیه شود تا بتوانیم آن را در قالب یک کتاب و سند به مراکز آکادمیک و علمی دنیا ارائه دهیم.
سرپرست دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه دیدار با گریمور به سفر رئیس موزه لوور فرانسه به ایران اشاره کرد و گفت: "هاندی لوارت"، رئیس موزه لوور فرانسه، به منظور شرکت در نخستین جلسه کمیته مشترک فنی میان سازمان میراث فرهنگی فرهنگی و موزه لوور احتمالا چهارم خردادماه به ایران می‌آید.
خلدی نسب خاطرنشان کرد: برگزاری دو نمایشگاه دوران صفویه و هخامنشی در موزه لوور و برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی موزه لوور در ایران از محورهای این سفر است.
وی برپایی کارگاه‌ها آموزشی، انجام تحقیقات و مطالعات مشترک بین دو کشور در حوزه میراث و مرمت و بازسازی اشیای تاریخی را از دیگر اهداف سفر گریمور به ایران دانست.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.