آغازتلاش نسبت دادن جنایت ویرجینیا به مسلمانان

آغاز تلاش ها برای نسبت دادن جنایت دانشگاه ویرجینیا به مسلمانان

در پی کشتار دانشجویان در دانشگاه ویرجینیای امریکا که طی ان 32 نفرجان خود را از دست دادند،برخی تلاش ها در غرب برای نسبت دادن عامل این جنایت به "اسلام" آغاز شده است.

  این تلاش ها از زمانی آغاز شد که اعلام شد بر روی بازوی "چو سونگ هوی" ، عامل جنایت، کلمه " Ismail AX " خالکوبی شده است . این ترکیب به معنای "تبر اسماعیل" است .

از آخر هفته گذشته در بسیاری از وبلاگ ها و برخی رسانه های انگلیسی زبان مثل شیکاگو تریبون و فکس نیوز ،مطالبی  درباره "اسلامگرا" بودن این قاتل کره ای منتشر شده است و احتمال می رود یک جریان خبری ضد اسلامی نیز پس از این بسترسازی ها آغاز شود .

قتل عام دوشنبه در "ویرجینیا تک" خونین ترین حادثه تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا بود و از این رو لابی های ضد مسلمانان تمایل دارند از این واقعه نهایت بهره برداری را داشته باشند .
این درحالی است که قاتل اساساً مسلمان نبوده و ماجرای شکستن بت ها توسط حضرت ابراهیم ( و نه اسماعیل! ) به قرن ها پیش از اسلام مربوط است .

 چو سونگ هوی ، پیش از اقدام به جنیات ویرجینیا و خود کشی در آن،با تهیه فیلمی از خود و ارسال آن به شبکه nbc مدعی شده بود که این حمله ای است علیه ارزش ها و سرمایه داری آمریکایی .

او که حین مرگ 23 سال داشت ،از 8 سالگی در آمریکا زندگی کرده بود و بنا بر اعلام همکلاسی هایش ، فردی منزوی و عجیب بوده است و در  بعضی از تکالیفش به توصیف صحنه های قتل و کشتارمی پرداخته است به گونه ای که یک بار این موضوع از سوی دانشگاه محل تحصیلش به مقامات امنیتی گزارش شده بود .

'تاسف شدید خانواده چو سونگ از حادثه ویرجینیا

  در همین حال اعضای خانواده دانشجویی که دست به قتل عام در دانشگاهی در ویرجینیا زد ناباوری و اندوه عمیق خود را نسبت به "عمل هولناک و غیرقابل درک" او بیان کرده اند.

به گزارش bbc ،خانواده چو سونگ هوی در نخستین اظهار نظر از زمان قتل 32 نفر به دست او و خودکشی متعاقبش در روز دوشنبه گفتند که از آن زمان زندگی شان سراسر "کابوس" بوده است.

خانم چو - خواهر قاتل - که در سال 2004 از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شده و به عنوان پیمانکار برای وزارت خارجه آمریکا کار می کند، به نمایندگی از خانواده اش با دوستان و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

وی گفت: "هرگز در مخیله ما نمی گنجید که او قادر به این همه خشونت باشد."


ادعا می شود که مقام ها علائم خطر را دایر بر خطرناک بودن چو که اواخر 2005 در یک واحد بهداشت روان بستری شد نادیده گرفته بودند.

چو سونگ هوی ساعت 9 صبح روز دوشنبه وارد یکی از ساختمان های آموزشی دانشگاه فنی ویرجینیا شد و سی نفر را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد.

دو قتل دیگر که دو ساعت پیشتر در یکی از خوابگاه های این دانشگاه عظیم روی داده بود نیز به چو سونگ نسبت داده می شود.

دانشگاه فنی ویرجینیا در بلکسبرگ 26 هزار دانشجو دارد و به یک شهر مستقل تشبیه می شود.

چو دانشجوی سال آخر دوره لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.