دانشجویی که «حمام خون» به پاکرد

نشست ویژه بررسی کشتار دانشجوی کره جنوبی تبار که دانشگاه ویرجانیا را به حمام خون تبدیل کرد، امروز در ریاست جمهوری آن کشور برگزار شد.
دانشجویی که «حمام خون» به پاکرد

سخنگوی دفترریاست جمهوری کره جنوبی گفت : رئیس جمهوری کره جنوبی مراتب تسلیت خود را به قربانیان، خانواده آنان و مردم آمریکا ابراز کرد.
چو سونگ هوی تبعه 23 ساله کره جنوبی‌، پسر مسلحی که 32 نفر را در دانشگاه ویرجینیا کشت شناخته شد.این کشتار در تاریخ آمریکا بی پیشینه بوده است.
در این باره روزنامه انگلیسی گاردین در این باره نوشت‌، قاتلی که در دانشگاه ویرجینیا حمام خون به راه انداخت سال 2005 هم توجه پلیس آمریکا را به خود جلب کرده بود.دانشجویان ویرجینیا هم چو سونگ هوی را آدمی منزوی و تکرو توصیف کردند.
چو در یادداشتی نوشت: دانشگاه مرا به جایی کشاند که مجبور به جنایت شدم.

از سوی دیگر پلیس محلی که درحال تحقیق درباره این کشتار است اعلام کرد، پیش از این چو مسوول یک سری جرم های دیگر از جمله تعقیب زنان و آتش زدن یک خوابگاه بود.
پلیس اعلام کرد به تازگی به چو به علت تهدید به بمبگذاری هم مظنون بوده است.
همچنین پروفسور لوسیندا روی -رئیس سابق دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه- که چو در آن تحصیل می کرد گفت: این دانشجو سال 2005 بدلیل عکسبرداری با موبایلش از زنان و دختران در کلاس درس از زیرمیز و در وضع نامناسب و همینطور نوشتن مقاله ای تند زنگ خطر را به صدا درآورده بود. وی افزود: پس از دیدن این حالا‌ت از چوی با پلیس دانشگاه و بخش خدمات حقوقی و مشاوره ای تماس گرفتم و ماجرا را در میان گذاشتم.
به ظاهر پلیس دانشگاه ویرجینیا پس از بررسی مقاله تند چو تصمیم گرفت از دخالت پرهیز و تنها توصیه کند که کلاس این دانشجو را تغییر دهند.گزارش ایسکانیوز می افزاید: این دانشجوی کره ای پس از کشتن 32 نفر جان خود را نیز گرفت.
چو از سال 1992 در آمریکا زندگی می کرد و خانواده اش در این کشور خشکشویی دارند

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.