اعتراض ایران به تحریف نام خلیج‌فارس...

اعتراض ایران به تحریف نام خلیج‌فارس توسط وزیر دفاع انگلیس

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن روز چهارشنبه مراتب اعتراض شدید کشور- مان را به کاربرد اصطلاح مجعول "خلیج عربی" به جای عبارت تاریخی، صحیح و شناخته شده خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران در لندن، این نمایندگی در یادداشتی به وزارت خارجه انگلیس نسبت به استفاده از این عبارت ساختگی توسط "دز براون" وزیر دفاع انگلیس به شدت اعتراض کرده است.

در این یادداشت همچنین نسبت به تکرار استفاده از عبارت جعلی خلیج عربی توسط مقامات وزارت دفاع انگلیس علیرغم تذکرهای قبلی ابراز تاسف شده است.

وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه با قرائت بیانیه‌ای رسمی در پارلمان این کشور از عبارت ساختگی "شمال خلیج عربی" برای اشاره به موقعیت دستگیری ‪۱۵‬ تفنگدار و ملوان نیروی دریایی انگلیس در آبهای ساحلی ایران در خلیج فارس استفاده کرد.

سفارت ایران در اعتراض به تحریف نام خلیج فارس همچنین اعلام کرد، در این یادداشت اعتراض‌آمیز از وزارت خارجه انگلیس خواسته شده با توجه به اسناد سازمان ملل متحد و همچنین سایر منابع معتبر بین‌المللی در تائید نام خلیج فارس، دقت لازم در کاربرد نام صحیح این آبراه از سوی مقامات انگلیسی بعمل آید.

دستگاههای دولتی و رسانه‌های انگلیس در موارد متعدد از عبارت ناقص "خلیج" یا عنوان جعلی "خلیج عربی" به جای عنوان پذیرفته شده بین‌المللی و حقوقی خلیج فارس استفاده می‌کنند.

اسفند سال گذشته، شورای فرهنگی بریتانیا "بریتیش کانسل" پس از اعتراض سفارت ایران در لندن، اقدام به حذف عبارت غیر حقوقی "خلیج عربی" از یکی از مواد درسی خود کرد.

با این وجود، موسسه دولتی انگلیسی از کاربرد عنوان صحیح خلیج فارس در متن یاده شده خودداری کرده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.