دو تن دیگر از فعالان زن به زندان محکوم شدند

دو تن دیگر از فعالان زن به زندان محکوم شدند

دو تن دیگر از شرکت کنندگان تجمع اعتراض آمیز فعالان حقوق زنان که سال گذشته در میدان هفت تیر تهران برگزار شد به مجازات زندان محکوم شدند.
مدافعان حقوق زنان
برخورد و بازداشت فعالان حقوق زنان در تهران با اعتراض های داخلی و بین المللی مواجه شده است

این تجمع دوازدهم ژوئن (22 خرداد) سال گذشته برگزار شد و نیروی انتظامی به این بهانه که شرکت کنندگان مجوزی برای برگزاری این تجمع کسب نکرده بودند، شماری از شرکت کنندگان را دستگیر کرد و در مواردی مورد ضرب و شتم قرار داد.

بازداشت شدگان پس از مدتی آزاد شدند اما برای آنان پرونده هایی در دادگاه انقلاب تهران تشکیل شد.

شبعه ششم دادگاه انقلاب تهران، فریبا داوودی مهاجر را که از جمله شرکت کنندگان بود، نسبت به آنچه "برگزاری اجتماع غیرقانونی" و "تبانی جهت ارتکاب جرم" خوانده شد، مجرم شناخته و به یک سال زندان و سه سال حبس تعلیقی محکوم کرده است.

همین دادگاه، خانم داوودی مهاجر را از اتهام "تبلیغ علیه نظام" تبرئه کرده است.

آن گونه که محمد شریف، وکیل فریبا داوودی مهاجر گفته، وی در حال حاضر در خارج از ایران به سر می برد.

شعبه ششم دادگاه انقلاب در عین حال یکی دیگر از تجمع کنندگان به نام سوسن طهماسب را نسبت به "اقدام علیه امنیت ملی" مجرم شناخته و به شش ماه زندان و یک سال و نیم حبس تعلیقی محکوم کرده است.

پیشتر، شعبه سیزدهم دادگاه انقلاب تهران، آزاده فرقانی، از دیگر شرکت کنندگان تجمع میدان هفت تیر را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرده بود.

احکامی که در مورد این فعالان زن صادر شده هنوز قطعی نیست و در صورت اعتراض آنان باید به تأیید دادگاه تجدیدنظر برسد.

این احکام در شرایطی صادر می شود که وزیر اطلاعات ایران تجمعات اعتراض آمیز و حرکتهایی را که تحت عنوان حقوق زنان در ایران برگزار می شود به "دشمنان خارجی" کشورش نسبت داده که به گفته وی، به دنبال "براندازی نرم" نظام جمهوری اسلامی اند.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.