سازمان اطلاعات ایران در پی استخدام اسرائیلی ها

سازمان اطلاعات ایران در پی استخدام اسرائیلی ها
سازمان امنیت داخلی اسرائیل ایران را متهم کرده است سعی دارد اسرائیلی های ایرانی الاصل را که به این کشور سفر می کنند برای مقاصد جاسوسی استخدام کند.
نمایی از استانبول
اسرائیلی های ایرانی الاصل برای گرفتن گذرنامه ایرانی به سفارت ایران در استانبول مراجعه می کنند

سازمان امنیت داخلی اسرائیل موسوم به "شین بت" در بیانیه ای گفت که ماموران سازمان اطلاعات ایران که در ظاهر کارمندان کنسولگری ایران در ترکیه فعالیت می کنند در چندین مورد به اسرائیلی هایی که در استانبول برای گرفتن گذرنامه ایرانی مراجعه می کنند پیشنهاد کار به عنوان جاسوس داده اند.

دولت ایران هنوز واکنشی به این اتهام نشان نداده است.

رادیوی ارتش اسرائیل به نقل از یک افسر شین بت گفت که سازمان او حداقل ده مورد تلاش ایران برای استخدام اسرائیلی ها طی دو سال گذشته را کشف کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز سه شنبه در گزارشی نوشت که شین بت یک اسرائیل ایرانی الاصل را هنگام بازگشت از ایران بازداشت کرده و این مرد اعتراف کرده که به استخدام نیروهای اطلاعاتی ایران درآمده و برای تامین هزینه هایش پول دریافت کرده است.

بنابه این گزارش این مرد گفت از او خواسته شده یکی از بستگان خود که برای نیروهای امنیتی اسرائیل کار می کند را به استانبول بکشاند. این گزارش نگفت که این مرد چه زمانی دستگیر شده و آیا هنوز در بازداشت است یا نه.

اسرائیلی های ایرانی الاصل برای گرفتن گذرنامه ایرانی و سفر به این کشور به کنسولگری ایران در استانبول مراجعه می کنند. ایران و اسرائیل روابط دیپلماتیک نداشته و روابط بسیار خصمانه ای دارند.

شمار زیادی از یهودیان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی به خارج از کشور، از جمله اسرائیل مهاجرت کرده اند اما بنابه تخمین ها حدود 25 هزار کلیمی در ایران زندگی می کنند.

براساس ارقام رسمی دولت اسرائیل ریشه های حدود 135 هزار یهودی اسرائیلی به ایران می رسد و بسیاری از آنها در ایران قوم و خویش دارند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.