دبیرکل کانون صنفی معلمان در کلاس درس دستگیر شد

دبیرکل کانون صنفی معلمان در کلاس درس دستگیر شد

علی اکبر باغانی، دبیرکل کانون صنفی معلمان، صبح امروز در کلاس درس دستگیر شد.امروز ساعت 9:30 سه نفر از ماموران با لباس شخصی به مدرسه راهنمایی "رشد" واقع در منطقه 7 تهران مراجعه کرده و دو نفر از آنها در حیاط مدرسه مستقر شده و یک از نفر ماموران مستقیماً به کلاسی که "باغانی" در حال برگزاری امتحان از دانش‌‏آموزان بود, رفته و با نشان دادن برگه‌‏ای به عنوان حکم جلب، وی را دستگیر کرده و از مدرسه بردند.

چنین امری در محیط‌‏های آموزشی بی‌‏سابقه است و معمولاً مسائل قضایی معلمان یا دانش‌‏آموزان به صورت محرمانه و از طریق حراست اداره انجام می‌‏شود. در چنین مواردی متهم به صورت محرمانه به اداره احضار و اقدامات قانونی صورت می‌‏گیرد تا حرمت محیط‌‏های آموزشی و معلمان حفظ شود.

دستگیری "باغانی" در مدرسه بدون هماهنگی با مدیر و در مقابل چشم دانش‌‏آموزان از نظر فرهنگیان این مدرسه, ضربه‌‏ای به منزلت معلمان است.

شایان ذکر است؛ علی‌‏اکبر باغانی 23 اسفندماه 85 همراه با 5 نفر از اعضای هیات مدیره کانون دستگیر و روز هشتم فروردین‌‏ماه آزاد شده بود.

در حال حاضر 6 نفر از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان که در تاریخ‌‏های 22 و 25 فرودین‌‏ماه به معاونت امنیت دادسرای تهران احضار شده بودند, برای ادامه تحقیقات بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

این افراد شامل حمید پوروثوق, نایب رییس کانون, سیدمحمود باقری, محمدتقی فلاحی, علی‌‏اصغر منتجبی, محمدرضا رضایی و علیرضا اکبری نبی هستند.

همچنین یکی از معلمان کرج به نام "اسدی" نیز در هفته جاری احضار شده است.

معلمان خواستار این موضوع هستند که برخوردهای انتظامی و امنیتی متوقف و پروژه مطالبات معلمان در دولت و مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

خواسته اصلی معلمان اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری که پیش از این به تصویب مجلس رسیده, عزل وزیر آموزش و پرورش, آزادی معلمان در بند و عذرخواهی دولت از ضرب و شتم و هتک حرمت معلمان در جریان حوادث روز 23 اسفندماه است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.