نامه دوم آمریکادر پیگیری وضع شهروند گم شده اش

نامه دوم آمریکا برای پیگیری وضع شهروند گم شده در ایران

وزارت امور خارجه ایالات متحده بار دیگر از ایران خواست تا دانسته های خود از یک تبعه آمریکایی که ماه گذشته در جزیره کیش در خلیج فارس مفقود شده را ارائه کند.
شان مک کورمک
وزارت امورخارجه آمریکا از ارسال نامه دوم به تهران برای پیگیری وضع رابرت لوینسون خبر داده است

شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی در واشنگتن از ارسال نامه دوم این وزارتخانه به مقام های ایرانی برای پیگیری وضع رابرت لوینسون خبر داد.

این نامه به وسیله سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در ایران است در اختیار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

آقای لوینسون مامور بازنشسته پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی است و به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در اوائل ماه مارس برای سفری شخصی به جزیره کیش سفر کرده است.

در این حال، به گفته آقای مک کورمک این شهروند آمریکایی پیش از سفر به ایران با اعضای کنسولگری ایالات متحده در تماس بوده است.

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، دولت این کشور از سفر رابرت لوینسون به جزیره کیش و حضور او در ایران اطمینان دارد ولی هیچ اطلاعاتی درباره احتمال خروج این تبعه آمریکایی از ایران به دست نیامده است.

شان مک کورمک همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازداشت رابرت لوینسون در ایران تاکید کرد اطلاعات موثقی از وضع او در اختیار دولت آمریکا نیست.

در این حال، آقای مک کورمک ضمن ابراز نارضایتی از پاسخ ایران به نامه نخست واشنگتن در این باره که دو هفته پیش به تهران ارسال شد، ابراز امیدواری کرد کرد اختلاف های تهران و واشنگتن بر وضع این شهروند آمریکایی تاثیرگذار نباشد.

این در حالی است که بعضی تحلیلگران در واشنگتن از ارتباط گم شدن رابرت لوینسون در جزیره کیش با دستگیری پنج مامور ایرانی در اربیل عراق ابراز نگرانی کرده اند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.