رابطه نامشروع را قبول دارم اما قتل و سرقت را نه

رابطه نامشروع را قبول دارم اما قتل و سرقت را نه

صبح امروز پسری که متهم است زنی را که با وی ارتباط نامشروع داشته به قتل رسانده و طلاهای وی را سرقت کرده در نزد قضات با پذیرش اتهام رابطه نامشروع، دیگر اتهامات را نپذیرفت و قضات پس از شور، پرونده را به لحاظ نقص تحقیقاتی به دادسرای جنایی تهران ارجاع دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهریاری نماینده‌ی دادستان در تشریح کیفرخواست صادره از دادسرای ورامین اظهار داشت: در این پرونده جلال 25 ساله دارای سابقه کیفری، متهم به مباشرت در قتل عمدی اکرم 31 ساله و سرقت طلا و جواهرات و ارتکاب به رابطه نامشروع است.

وی با بیان این‌که قتل در تاریخ 31/4/84 در شهرستان ورامین اتفاق اقتاده گفت: با توجه به شکایت اولیای دم و تقاضای قصاص از سوی آنها، اعترافات صریح منطبق با واقعیت متهم مبنی بر این‌که مقتول را با چند ضربه چاقو زده و در کانال آب انداخته و اموالش را به سرقت برده بازسازی صحنه توسط متهم و بیان جزییات قتل با استناد به مواد 205 ، 206، 209، 231، 232و 233 از قانون مجازات اسلامی تقاضای صدور حکم قانونی برای متهم را دارم.

شهریاری افزود: پزشکی قانونی علت تامه فوت را خون ریزی داخلی به علت اصابت جسم نوک تیز به گردن و سینه اعلام کرده است.

قاضی کوه‌کمره‌ای، اولیای دم را برای بیان خواسته‌شان از دادگاه فراخواند و اولیای دم تقاضای قصاص متهم را از دادگاه کردند.

قاضی از اولیای دم در خصوص توانایی پرداخت حق صغار و حق متهم سوال کرد که اولیای دم بیان کردند: حق صغار و نصف دیه در حق متهم را تودیع خواهند کرد.

قاضی کوه‌کمره‌ای، جلال 25 ساله را فراخواند و اتهام مباشرت در قتل عمدی، سرقت و انجام زنا را به وی تفهیم کرد که متهم به قتل با اشاره به این‌که دارای سه فقره سابقه شرب خمر و دعوا است، گفت: تمام اعترافاتم را تحت فشار انجام داده‌ام و من به جز برقراری رابطه نامشروع اتهامات انتصابی را قبول ندارم.

جلال در تشریح چگونگی آشنایی‌اش با اکرم خطاب به دادگاه گفت: به مدت 3 ماه با وی آشنا بودم و یک روز که برای آزادی پدرم از زندان به همراه همسر پدرم (نامادریم) به دادگاه انقلاب ورامین مراجعه کرده بودم با اکرم آشنا شدم.

وی با بیان این‌که اکرم خود را زن مطلقه معرفی کرده بود، گفت: بعد از آشنایی با وی تماس تلفنی داشتم اما بعد از سه ماه تلفن‌های مرا پاسخ نداد و منصوره دوستش به من زنگ زد و گفت اینجا دیگر زنگ نزن و با من در میدان ورامین قرار گذاشت تا موضوع را برایم تشریح کند.

متهم به قتل افزود: وقتی به میدان ورامین رفتم مجید در آنجا منتظر من بود و مرا به گاوداری برد و موضوع قتل اکرم را برایم تعریف کرد.

وی با بیان این‌که من رابطه نامشروع را قبول دارم، گفت: بعد از مدتی مأموران از روی پرینت تلفن مرا دستگیر و در تاریخ 5/10/84 به زندان منتقل کردند.

متهم این پرونده مدعی شد که یک ماه قبل از انتقال به زندان در آگاهی بوده و تحت فشار اتهام قتل و سرقت را پذیرفته است.

قاضی کوه‌کمره‌ای از متهم سوال کرد که آیا اعترافات قبلی در آگاهی را قبول داری؟ که متهم به قتل گفت: اعترافات در آگاهی و بازپرسی را قبول ندارم من محل وقوع قتل را نمی‌شناختم و تحقیقات کاملی در دادسرا صورت نگرفته است.

قاضی با اشاره به این‌که در آخرین جلسه بازپرسی 6/2/85 در اعترافاتش عنوان کرده بود که ماشینی را از شهروز، دوستش قرض گرفته‌ و با اکرم در میدان راه آهن قرار گذاشتی و از آنجایی که متوجه شده بودی اکرم دارای همسر است و احتمالاً با مردان دیگر نیز ارتباط دارد و به وی ابراز تنفر کردی و در حین درگیری با وی 8 ضربه چاقو به اکرم زدی و او را داخل کانال آب انداختی که متهم گفت: این اظهارات را قبول ندارم.

قاضی تردست از متهم در مورد محل‌های که با مقتول ارتباط نامشروع برقرار کرده سوال کرد که متهم گفت: چندباری وی به منزل ما آمد و چند باری هم من به منزل اکرم رفتم.

قاضی تردست با اشاره به اظهارات متهم در جلسه بازجویی در مورد آخرین دیدار وی با اکرم از متهم به قتل توضیح خواست که وی گفت: روز قبل از قتل اکرم منزل ما بود و عصر با دوستش قرار گذاشته بود و من وی را تا میدان کلاهدوز بردم، فردا چند بار زنگ زدم اما کسی جواب نداد.

جواد خالقیان، وکیل تسخیری متهم به قتل در دفاع از موکلش اظهار داشت: با توجه به انکار متهم عندالحاکم از محضر دادگاه تقاضای تصمیم قانونی با توجه به سایر ادله صرف‌نظر از اقرارهای قبلی را خواستارم.

شهریاری، نماینده‌ی دادستان با استماع دفاعیات متهم به قتل در دفاع از کیفرخواست صادره اظهار داشت: متهم در جلسات بازپرسی اعتراف به قتل عمدی کرده و حتی نوع چاقو، محل ضربات و تعداد طلاجات مسروقه را اعلام کرده است.

وی با بیان این‌که جلال علت سرقت طلاها را در بازجویی اینگونه عنوان کرده بود که فکر می‌کردم شخص دیگر طلاها را ببرد و به همین خاطر آنها را برداشتم، گفت: متهم از زمان تحویل به زندان تا کنون، اظهارات جدیدیش مبنی بر انکار قتل را به هیچ مرجعی اعلام نکرده است.

شهریاری افزود: متهم از آنجایی که متوجه شد نتیجه اعتراف به قتل مرگ است حالا انکار می‌کند و سوال اینجاست آیا اکنون از اینکه مجدد به آگاهی اعزام و در آنجا تحت فشار قرار بگیرد نمی‌ترسد؟ و متهم در روز قبل از قتل مدعی شده اکرم را به مقصد رسانده است که اگر وی خودرویی ندارد با چه وسیله‌ای اکرم را منتقل کرده ‌است.

نماینده دادستان افزود: با توجه به اعترافات قبلی متهم، اظهارات فعلی متهم ناشی از آموزه‌های زندان و همجواری با دیگر زندانیان است.

قاضی متهم به قتل را برای پاسخگویی به سوالات نماینده دادستان فراخواند که متهم به قتل در پاسخ به سوال وی گفت: روز قبل از حادثه پیاده اکرم را به میدان کلاهدوز بردم.


در این قسمت از جلسه رسیدگی قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران (حسینی کوه‌کمره‌ای، عبدالهی، باقری، سالاری و تردست) اعلام تنفس کردند و پس از انجام شور، پرونده را به لحاظ نقص تحقیقاتی به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع دادند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.