احضار دایی به کمیته انضباطی؛ برد چلسی

احضار دایی به کمیته انضباطی؛ برد چلسی

منچستریونایتد و چلسی در فینال جام حذفی انگلستان
بالاک و لمپارد
بالاک و لمپارد با دو گل خود چلسی را به فینال جام حذفی انگلستان رساندند تا حریف منچستر یونایتد شوند

تیم های چلسی و منچستریونایتد با پیروزی مقابل حریفان خود در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال انگلستان، به دیدار فینال این مسابقات رسیدند.

روز یکشنبه (پانزدهم آوریل) چلسی موفق شد در دیداری صد و بیست دقیقه ای میزبان خود بلکبرن روورز را دو بر یک شکست دهد.

دیدار دو تیم در وقت های قانونی با گل های لمپارد (16) برای چلسی و روبرتز (63) برای بلکبرن مساوی تمام شد، اما بالاک در دقیقه صد و نهم بازی گل پیروزی بخش تیم لندنی را به ثمر رساند.

پیشتر منچستر یونایتد با پیروزی قاطع چهار بر یک (با گل های رونی، رونالدو و ریچاردسون) برابر واتفورد برای هجدهمین بار به دیدار پایانی جام حذفی انگلستان راه یافته بود.

تیمهای منچستریونایتد و چلسی در جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارند و در جدول رده بندی لیگ برتر انگلستان نیز در مکانهای اول و دوم ایستاده اند. بنابراین هر دوی این تیمها به دنبال کسب هر سه جام در این فصل هستند.

توقف پرسپولیس و پاس در لیگ برتر ایران

در ادامه رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم تهرانی پرسپولیس و پاس مقابل حریفان خود در شیراز و اصفهان به تساوی رسیدند.

پرسپولیس و فجر شیراز

روز یکشنبه ابتدا تیم پاس با سپاهان دیدار کرد که هیچیک از دو طرف موفق نشدند گلی به ثمر برسانند. در حال حاضر سپاهان در رده چهارم و پاس در رده یازدهم جدول رده بندی فوتبال ایران قرار دارند.

در دومین دیدار نیز پرسپولیس در شیراز به مصاف فجر رفت که با گل های رضا خالقی (63) و فرزاد آشوبی (80، پنالتی) دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

تیم پرسپولیس با این تساوی با سی و هشت امتیاز بعد از سپاهان در رده ششم جدول ایستاد. فجر سپاسی شیراز نیز با سی امتیاز مکان نهم جدول را اشغال کرد.

در حال حاضر تیم های استقلال تهران، سایپا و استقلال اهواز در رده های اول تا سوم لیگ برتر فوتبال ایران جای گرفته اند.

احضار دوباره دایی به کمیته انضباطی

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از قول رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران خبر داده که علی دایی، بازیکن و مربی تیم سایپا، مجددا به این کمیته دعوت شده است.

علی دایی
رئیس کمیته داوران فوتبال ایران به خاطر انتقادهای علی دایی از قضاوت داوران لیگ برتر از وی شکایت کرده است

بنا بر این گزارش، مسعود عنایت، رئیس کمیته داوران فوتبال ایران، از علی دایی به خاطر انتقادهای وی از نحوه قضاوت برخی داوران لیگ برتر ایران شکایت کرده بوده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران گفته جلسه رسیدگی به اتهامات علی دایی، بعد از ظهر روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین (شانزدهم آوریل) با حضور آقایان دایی و عنایت برگزار خواهد شد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران پیش از این نیز به خاطر درگیری های پیش آمده در بازی سایپا و پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شده بود.

رقایت برای میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۱۶ و آسیایی ۲۰۱۴

کمیته ملی المپیک آمریکا، شیکاگو را نامزد این کشور برای میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۱۶‬ انتخاب کرد. این کمیته پس از ارزیابی پیشنهاد شهرهای لوس آنجلس و شیکاگو، شیکاگو را انتخاب کرد.

تا کنون شهرهای توکیو، ریودوژانیرو و پراگ رسما کاندیدای میزبانی این مسابقات شده اند و انتظار می رود شهرهای مادرید، رم، دوحه و باکو هم به این فهرست بپیوندند. میزبان المپیک ۲۰۱۶ در سال ۲۰۰۹ تعیین خواهد شد. المپیک ۲۰۰۸ در پکن و المپیک ۲۰۱۲ در لندن برگزار می شود.

دهلی 2014
دهلی، پایتخت هند، از نامزدهای میزبانی المپیک آسیایی 2014 است که کارشناسان شانس زیادی برای آن قایلند

از سوی دیگر روز سه شنبه میزبان بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ نیز نعیین خواهد شد. اعضای شورای المپیک آسیا از میان شهرهای دهلی نو، پایتخت هند، و ایچئون کره جنوبی میزبان این بازیها را انتخاب خواهند کرد.

به نظر می رسد به دلیل برگزاری بازیهای آسیایی ۲۰۰۲ در شهر بوسان کره جنوبی شانس دهلی نو برای کسب میزبانی بیشتر باشد. کشور چین نیز از میزبانی دهلی نو حمایت می کند.
بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ رد شهر گوانگ ژو چین برگزار خواهد شد.

پیروزی بارسلونا و شکست رئال مادرید

بارسلونا، صدرنشین رقابت های لیگ فوتبال اسپانیا عصر یکشنبه در زمین خود به سختی از صد حریف میانه جدولی خود، مایورکا، گذشت تا موقعیت خود را در صدر جدول حفظ کند.

تیم بارسلونا در غیبت رونالدینیو، ستاره برزیلی، به مصاف مایورکا رفت و در حالیکه مسابقه تا آخرین دقیقه بدون گل دنبال می شد، به کمک ناوارو، یار تیم حریف که دروازه خودی را باز کرد، به پیروزی رسید.

شب گذشته نیز تیم ئال مادرید با شکست مقابل راسینگ سانتاندر فرصت مناسبی برای صدرنشینی - هرچند موقت - لالیگا را از دست داد.

رئال مادرید
دیدار پربرخورد رئال مادرید و راسینگ سانتاندر با اخراج دو بازیکن تیم مادرید و شکست این تیم در آخرین دقیقه بازی همراه بود

رئال مادرید که اختلاف ۲ امتیازی با بارسلونا دارد، در مقابل تیم راسینگ سانتاندر تن به شکست ۲ بر یک داد. این در حالی است که رئال در دقیقه ۳۳ با گل رائول از میزبان خود پیش افتاد و تا دقیقه ۷۲ برنده میدان بود. اما تیم راسینگ موفق شد در دقایق ۷۳ و ۹۰ دو بار از روی نقطه پنالتی و توسط گارای به گل رسید.

ادو بازیکن رئال مادرید در دقایق پایانی بازی از زمین اخراج شدند. این تیم با شکست در امتیاز پنجاه و چهار باقی ماند تا پس از بارسلونا و سویا در رده سوم جای بگیرد.

در آخرین و حساس ترین دیدار این هفته لالیگا، تیم سویا میهمان والنسیا خواهد بود و در صورت پیروزی می تواند به صدر جدول این رقابت ها برود.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

  • کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز، را با پرداخت یک میلیون تومان پاداش نقدی تشویق کرد. دلیل این تشویق برخوردهای خوب و اخلاق حرفه ای پیروانی در طول رقابتهای فصل جاری لیگ برتر و رفتار خوب او در برخورد با مربیان و بازیکنان حریف در تمامی دیدارها عنوان شده است.

  • علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال ایران، اعلام کرد تیم ملی زنان ایران در رشته هندبال بعد از ۳۰ سال به مسابقات قهرمانی آسیا می رود تا با رقابت با پنج تیم دیگر آسیایی شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک در این رشته امتحان کند. تیم والیبال زنان ایران در سال جاری برای اولین بار در ۲۹ سال گذشته در رقابتهای آسیایی شرکت خواهد کرد.

 لحن بیان سارکوزی نیمه نژادپرستانه نیست، کاملا نژادپرستانه است. او می خواهد وزارت مهاجرت و هویت ملی را تاسیس کند و این خطرناک است
 
تورام، بازیکن فرانسوی در مورد نامزد ریاست جمهوری فرانسه

  • لیلیان تورام، نیکولاس سارکوزی نامزد محافظه‌کار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به نژادپرستی متهم کرد. تورام در این باره گفت: "لحن بیان سارکوزی نیمه نژادپرستانه نیست، کاملا نژادپرستانه است. او می خواهد وزارت مهاجرت و هویت ملی را تاسیس کند و این خطرناک است." سارکوزی هدف از تاسیس این وزارتخانه را دفاع از ارزشهای کهن فرانسه عناون کرده است.

  • تیم ملی والیبال ساحلی ایران با شکست از تیم ویتنام از دور مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه کنار رفت. تیم ایران با نتیجه ‪ ۲‬بر یک و با امتیازهای ۲۲ بر ۱۸، ۲۰ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ شکست خورد و از حضور در جمع هشت تیم برتر این مسابقات بازماند. تیمهای ویتنام یک، اندونزی یک، فیلیپین، اندونزی دو، تایلند ‪۳‬، چین ۲، تایلند یک و نیوزیلند به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات راه یافتند.

  • روزنامه سان انگلیس گزارش داده است یکی از نمایندگان رومان آبراموویچ، ‌مالک میلیاردر روسی چلسی، با یورگن کلینزمن، سرمربی سابق تیم ملی آلمان، در آمریکا دیدار کرده و درباره حضور کلینزمن در چلسی با او گفتگو کرده است. خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی به احتمال زیاد به زدی از این تیم جدا خواهد شد و آبراموویچ ظاهرا مایل است از میان کلینزمن و گاس هیدینگ،‌ یکی را برای جانشینی او انتخاب کند.

یانکوویچ
یانکوویچ با نتیجه دو بر یک ونوس ویلیامز را شکست داد تا به فینال تنیس کارولینای شمالی راه پیدا کند

  • مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس کارولینای جنوبی برگزار شد و یلنا یانکوویچ و دینارا ساقینا با شکست دادن حریفانشان به دیدار پایانی راه یافتند. یانکوویچ با نتیجه دو بر یک ونوس ویلیامز را شکست داد و سافینا در حالی که یک بر صفر از ورا زوونازوا پیش بود، به دلیل مصدومیت حریفش برنده اعلام شد.

  • نادر احمدی، بازیکن تیم فوتبال پاس تهران در اعتراض به عملکرد فنی ضعیف وینگو بگوویچ از تیم ملی امید ایران کناره گیری کرد. او گفته است در این شرایط ترجیح می دهد به جای بازی کردن در تیم ملی امید، برای پاس در مسابقات لیگ برتر به میدان برود. تیم امید ایران که از سه بازی اول خود تنها دو امتیاز کسب کرده، روز چهارشنبه با تیم امید اردن بازی خواهد کرد.

  • کریستف متسلدر، بازیکن ملی پوش خط دفاعی بوروسیا دورتموند، برای نخستین بار خبر پیوستنش به رئال مادرید را تایید کرد. متسلدر ۲۶ ساله گفت: "هنوز قراردادی به امضا نرسیده است. با این وجود همه چیز در این باره رو به نهایی شدن است. اکنون می توانم آموختن زبان اسپانیایی را آغاز کنم."

  • محمد علی آبادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ایران، در دیدار با اعضای تیم استقلال گفت به دلیل شرایط مطلوب تیم، تا پایان لیگ برتر مدیری برای باشگاه انتخاب نخواهد شد. بعد از کنار گذاشته شدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا مدیران این تیم دسته جمعی استعفا دادند.

 
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.