ده‌نمکی: دست‌های پشت پرده مقصرند

  ده‌نمکی: دست‌های پشت پرده مقصرند

در سال‌های اخیر، همیشه فیلمی که روی اکران بود، پس از مدتی کپی از آن به صورت غیرمجاز وارد شبکه قاچاق کشور می‌شد و از این حیث فیلم‌ها دچار ضرر و زیان در اکران می‌شدند. به همین خاطر تهیه‌کننده فیلم اخراجی‌ها که به یک فروش رویایی دست یافت، تدابیری برای جلوگیری از ورود آن به شبکه قاچاق کرد، به طوری که بر روی این فیلم‌ها کد گذاشت.


    مسعود ده‌نمکی کارگردان و نویسنده اخراجی‌ها در این باره به همکار ما در ksabz.net گفت: همان طور که قبلا هم گفتم: هر نسخه‌ای که به هر سینمایی داده می‌شد؛ نام آن سینما به صورت زیرنویس در چند دقیقه یک‌بار در پایین تصویر نمایش داده می‌شد و ما به همین طریق می‌توانستیم متوجه شویم که اگر احیانا کپی آن به بیرون درز پیدا کند، از کدام سینما خارج شده است، اما انگار این تدبیر هم افاقه نکرد...
    مسئولان سینما معتقدند که نسخه این فیلم از لابراتوار بیرون آمده است که اداره آگاهی در حال بررسی این مسئله است.
    اما مهم‌تر از آن این است که همزمان در یک روز از اخراجی‌ها، صدها هزار نسخه پخش شد و همچنین در دو سایت اینترنتی با همان کیفیت، در خارج از کشور برای دانلود گذاشته شده است.
    اما نظر شخصی ده‌نمکی چیست: «به نظر من، اگر کیفیت فیلم ضعیف بود و از روی پرده گرفته می‌شد، می‌توانستیم باور کنیم که شبکه قاچاق معمولی نقش داشته است. اما به نظر من عاملان این قصه، نمی‌خواستند! اخراجی‌ها به یک رکورد دست نیافتنی، افسانه ایی و رویایی برسد، آنچه که تا حالا مشخص است، این‌که رکورد سینمای ایران شکسته شده است. ولی ادامه آن می‌توانست رکوردی به جا بگذارد که هیچ فیلمی حالا حالاها نتواند به آن دست پیدا کند. از این رو دست‌های پشت پرده با یک سرمایه هنگفت وارد عمل شدند، اما با این حال از مرز دو میلیارد تومان خواهد گذشت.
    ده‌نمکی می‌گوید: تا پایان شب 21 فروردین، اخراجی‌ها، یک میلیارد و نهصد و شصت میلیون تومان فروخته است و امروز به طور حتم دو میلیارد تومان را رد خواهد کرد.
    ده‌نمکی می‌گوید: اخراجی‌ها در اردیبهشت به شکل قانونی دو DVD به نام «اخراج اخراجی‌ها» که از پشت صحنه این مجموعه گرفته شده و همچنین سکانس‌های حذف شده در فیلم به بازار خواهد آمد.
    در کپی غیرقانونی اخراجی‌ها نام یک سینما به طور کامل در زیر تصویر مشخص شده است، ده‌نمکی می‌گوید: مسئولان سینما اعتقاد دارند که از لابراتوار این فیلم بیرون آمده است. از آنجا که سینمای مورد نظر، این فیلم را به طریقه DVD پخش می‌کند، اعتقاد دارد که در زمان تبدیل نسخه‌ای از این فیلم به بیرون درز پیدا کرده است، به هر حال هر چه هست من نام آن را «توطئه» می‌گذارم. در حال حاضر هم اداره آگاهی در حال بررسی این موضوع است و در صورت مشخص شدن مجرم یا مجرمان، آنان باید به ما غرامت بپردازند.
    کارگردان این فیلم می‌گوید: گرفتن چند دستفروش فایده‌ای ندارد، این تنها روی این ماجراست، در پشت صحنه اتفاقات دیگری افتاده است وی در مورد اکران فیلمش در مسکو می‌گوید: برای ایرانیان مقیم مسکو این فیلم را به نمایش در آوردیم و اتفاق مورد توجه این بود که برای اولین بار ایرانیان مقیم این شهر در یک جا جمع می‌شدند، تا جایی که دوستان در سفارت می‌گفتند که تاکنون این همه ایرانی در یک جا جمع نشده بودند، به خصوص این‌که دانشجویان روسی فارسی‌زبان هم از این فیلم استقبال خوبی به عمل آوردند.
    وی در خاتمه افزود: به زودی این فیلم در امارات، کانادا و آمریکا اکران خواهد شد.
    

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.