هواپیماربای ترکیه‌ای دروغ گفته بود

هواپیماربای ترکیه‌ای دروغ گفته بود

پلیس ترکیه فردی را که گفته می شود مسئول هواپیما ربایی روز سه شنبه ۱۰ آوریل، شرکت هواپیمایی خصوصی پگاسوس بود، را دستگیر کرد.

هواپیمای مورد نظر در حالی که از شهر دیاربکر در منطقه جنوب شرقی ترکیه به سمت استانبول در حرکت بود، مجبور به فرود در فرودگاه آنکارا، پایتخت ترکیه شد.
هواپیما ربای دستگیر شده که «مهمت گوکیسن گل» معرفی شده ، ادعا می کرد که با خود مواد منفجره حمل می کند.
هواپیمای بوئینگ۷۳۷ که در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی دیاربکر را به مقصد استانبول ترک کرده بود به سمت آنکارا تغییر مسیر داد، نیم ساعت بعد از این که هواپیما مسیر خود را عوض کرد خلبان مقام های فرود گاه را در جریان این هواپیما ربایی گذاشت
به گزارش خبر گزاری آسوشیتد پرس، آقای گوکسین گل ابتدا خواستار آن شد تا هواپیما به سمت آنکارا تغیر مسیر بدهد ولی پس از چندی نظرش عوض شد و درخواست کرد تا هواپیما به ایران برود.
بینالی ایلدیریم، وزیر حمل و نقل ترکیه به خبر گزاری ها گفت که پس از بازرسی های به عمل آمده مشخص شده که مهمت گوکسین ۳۹ ساله هیچگونه ماده منفجره ویا سلاحی با خود در داخل هواپیما به همراه نداشته است.
این درحالی است که آقای گوکسین از داخل هواپیما به پلیس گفته بود که می تواند احتراق آمیزی که به همراه دارد را به کمک امواج تلفن دستی اش منفجر کند.
ایلدیریم در ادامه ، در مورد انگیزه های این هواپیما ربایی اظهار بی اطلاعی کرد ولی گفت که فرد مورد نظر هیچگونه انگیزه سیاسی نداشته و تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد.
در خبر های اولیه آمده بود که فرد مورد نظر توانسته است تا با اطا قک خلبان وارد شود ولی علی سبانچی، مدیر شرکت هواپیمایی پگاسوس به خبر گزاری ها گفت که این قضیه صحت ندارد چرا که بر طبق قوانین پرواز های بین المللی کابین خلبان در این هواپیما قفل بوده است.
هواپیمای بوئینگ۷۳۷ که در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی دیاربکر را به مقصد استانبول ترک کرده بود به سمت آنکارا تغییر مسیر داد، نیم ساعت بعد از این که هواپیما مسیر خود را عوض کرد خلبان مقام های فرود گاه را در جریان این هواپیما ربایی گذاشت.
۱۷۸ نفر مسافر و خدمه در این هواپیما حضور داشتند، که حال همه آن ها به غیر از یک زن که دچار شک شده بود، رضایت بخش گزارش شده است.
به گزارش خبر گزاری آناتولی هواپیماربای مورد نظر متهم است که به جدایی طلبان پ ک ک در سال ۱۹۹۴ کمک می کرده است.
ایلدریم از اینکه حادثه هواپیما ربایی مورد نظر بدون مجروح شدن مسافران به پایان رسیده اظهار خوشحالی کرد و گفت از اینکه حتی یک قطره خون از دماغ کسی نیامد خوشحال است.
فیرات کلس، از مسافران این پرواز به سی ان ان ترک گفت که مرد هواپیما ربا در طول پرواز قرآن می خوانده است.

پگاسوس با فرستادن یک هواپیمای دیگر مسافرانش رااز آنکارا به استانبول منتقل کرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.